Az amerikaiak leginkább hétfő este voltak aktívak, amikor a többségük hazaért a munkából, így az idei Cyber Monday az összes korábbit felülmúlta. Az Adobe Analytics, amely az Egyesült Államok 100 legnagyobb kereskedőjéből 80-at figyel, arról számolt be,
hogy idén 100 millió dollárral többet költöttek a vásárlók, mint tavaly ilyenkor.
Taylor Schreiner, az Adobe Digital Insights igazgatója szerint sok vásárló az utolsó pillanatig várt, ezért este óriásit ugrott a forgalom. Három óra alatt az amerikaiak annyit költöttek, amennyit máskor egy egész nap alatt szoktak.
A Target és az Amazon ingyenes házhozszállítást kínált, valamint a minimális rendelést is eltörölték. Az Adobe adatai szerint a Cyber Monday-ben résztvevő vállalatok eladásai 20 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
A Wall Street is reagált a jó eredményekre, hiszen az Amazon részvényei 5 százalékot emelkedtek, de a Kohls és a Target papírjai is erősödtek.
A Mastercard SpendingPulse előrejelzése szerint az e-kereskedelmi vállalatok 25 százalékkal többet kerestek, mint tavaly, legalább 3 milliárd dollárt. Ezek a számok viszont továbbra is eltörpülnek a kínai Alibaba bevételei mellett. A Singles Day nevű egy napos esemény idén 30,7 milliárd dollárt hozott a vállalatnak.
Bob Phibbs, a Retail Doctor nevű kereskedelmi tanácsadócég szerint az online boltok egyre nagyobb mértékben vágnak bele a hagyományos kereskedők profitjába azzal, hogy ingyenes házhozszállítást és kényelmes vásárlást kínálnak.