Egy nap alatt majdnem 8 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak

Black Friday ECONOMY COMMERCE prices Consumer nwf lnw 23 November 2018, Hamburg: "Red Friday" is written on a sticker in a Media Markt store in Hamburg on discount day Black Friday. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the disco
23 November 2018, Hamburg: "Red Friday" is written on a sticker in a Media Markt store in Hamburg on discount day Black Friday. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the discount battles "Black Friday" and "Cyber Monday" will spend around 2.4 billion euros on purchases in numerous special offers. Photo: Bodo Marks/dpa
Vágólapra másolva!
A Reuters információi szerint az idei Cyber Monday rekorddal zárult, hiszen az Egyesült Államokban a vásárlók egy nap leforgása alatt 7,9 milliárd dollárt költöttek.
Vágólapra másolva!

Az amerikaiak leginkább hétfő este voltak aktívak, amikor a többségük hazaért a munkából, így az idei Cyber Monday az összes korábbit felülmúlta. Az Adobe Analytics, amely az Egyesült Államok 100 legnagyobb kereskedőjéből 80-at figyel, arról számolt be,

hogy idén 100 millió dollárral többet költöttek a vásárlók, mint tavaly ilyenkor.

Taylor Schreiner, az Adobe Digital Insights igazgatója szerint sok vásárló az utolsó pillanatig várt, ezért este óriásit ugrott a forgalom. Három óra alatt az amerikaiak annyit költöttek, amennyit máskor egy egész nap alatt szoktak.

illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Bodo Marks

A Target és az Amazon ingyenes házhozszállítást kínált, valamint a minimális rendelést is eltörölték. Az Adobe adatai szerint a Cyber Monday-ben résztvevő vállalatok eladásai 20 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.

A Wall Street is reagált a jó eredményekre, hiszen az Amazon részvényei 5 százalékot emelkedtek, de a Kohls és a Target papírjai is erősödtek.

A Mastercard SpendingPulse előrejelzése szerint az e-kereskedelmi vállalatok 25 százalékkal többet kerestek, mint tavaly, legalább 3 milliárd dollárt. Ezek a számok viszont továbbra is eltörpülnek a kínai Alibaba bevételei mellett. A Singles Day nevű egy napos esemény idén 30,7 milliárd dollárt hozott a vállalatnak.

Bob Phibbs, a Retail Doctor nevű kereskedelmi tanácsadócég szerint az online boltok egyre nagyobb mértékben vágnak bele a hagyományos kereskedők profitjába azzal, hogy ingyenes házhozszállítást és kényelmes vásárlást kínálnak.