A YouTube tavaly nagy ambíciókkal vágott neki a Premium névre keresztelt szolgáltatásnak, ahol saját gyártású filmeket és sorozatokat is kínáltak az előfizetőknek 12 dolláros havi áron. A YouTube Premium azonban akkorát bukott, hogy a videómegosztó jövőre már mindenki számára ingyenesen elérhetővé teszi saját tartalmait.
A cég szóvivője azzal indokolta a döntést, hogy ezáltal képesek lesznek kielégíteni az egyre növekvő Youtube-rajongótábor igényeit.
Ezzel viszont valószínűleg megpecsételték az előfizetéses szolgáltatás sorsát, mivel ennek legfőbb vonzereje az volt, hogy eredeti tartalmakat lehet látni, amelyek amúgy nem voltak elérhetőek a platformon. Így viszont ott a kérdés, hogy megéri-e a felhasználóknak havi 12 dollárt fizetni a reklámmentességért és néhány apróbb extráért, mint a zárolt képernyős zenehallgatás.
A YouTube stratégiaváltása mögött az állhat, hogy az Apple 2019 márciusában indítja el saját platformját, ahol filmek és más exkluzív tartalmak várják majd az előfizetőket. Újdonság viszont, hogy azok, akik iPhone vagy iPad készülékekről használják a szolgáltatást, azoknak nem kell fizetni érte.
A YouTube számára továbbra is a reklámok jelentik a legnagyobb bevételi forrást,
ezért a vállalat nem akar kockáztatni azzal, hogy az eredeti tartalmait reklám nélül vetíti egy viszonyal szűk körnek, miközben ugyanezt megteheti sokkal nagyobb rétegnek, ráadásul reklámokkal. Az is világossá vált, hogy a Premium feláldozható a nagyobb reklámbevétel érdekében, és egyre inkább errefelé haladnak a dolgok.