Nyolc hónap alatt megbukott a YouTube prémium szolgáltatása

Android Portable Device Application YouTube android app application coding COLOR data DESIGN electronic device google graphic design ICON LOGO mobile PHONE pixel portable portable device SCREEN tech TECHNOLOGY
The YouTube app is seen on an Android portable device on February 5, 2018. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A YouTube nevű videómegosztó portál kevesebb, mint nyolc hónapja indította el előfizetéses prémium szolgáltatását, havi 12 dollárért. A tagok reklámok nélkül nézhették a tartalmakat, valamint zárolt képernyő mellett sem álltak le a zenék és videók. A szolgáltatás azonban nem volt sikeres, a Youtube pedig bejelentette, hogy a prémium tartalmak mindenki számára elérhetők lesznek a jövőben.
Vágólapra másolva!

A YouTube tavaly nagy ambíciókkal vágott neki a Premium névre keresztelt szolgáltatásnak, ahol saját gyártású filmeket és sorozatokat is kínáltak az előfizetőknek 12 dolláros havi áron. A YouTube Premium azonban akkorát bukott, hogy a videómegosztó jövőre már mindenki számára ingyenesen elérhetővé teszi saját tartalmait.

A cég szóvivője azzal indokolta a döntést, hogy ezáltal képesek lesznek kielégíteni az egyre növekvő Youtube-rajongótábor igényeit.

Ezzel viszont valószínűleg megpecsételték az előfizetéses szolgáltatás sorsát, mivel ennek legfőbb vonzereje az volt, hogy eredeti tartalmakat lehet látni, amelyek amúgy nem voltak elérhetőek a platformon. Így viszont ott a kérdés, hogy megéri-e a felhasználóknak havi 12 dollárt fizetni a reklámmentességért és néhány apróbb extráért, mint a zárolt képernyős zenehallgatás.

illusztráció Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A YouTube stratégiaváltása mögött az állhat, hogy az Apple 2019 márciusában indítja el saját platformját, ahol filmek és más exkluzív tartalmak várják majd az előfizetőket. Újdonság viszont, hogy azok, akik iPhone vagy iPad készülékekről használják a szolgáltatást, azoknak nem kell fizetni érte.

A YouTube számára továbbra is a reklámok jelentik a legnagyobb bevételi forrást,

ezért a vállalat nem akar kockáztatni azzal, hogy az eredeti tartalmait reklám nélül vetíti egy viszonyal szűk körnek, miközben ugyanezt megteheti sokkal nagyobb rétegnek, ráadásul reklámokkal. Az is világossá vált, hogy a Premium feláldozható a nagyobb reklámbevétel érdekében, és egyre inkább errefelé haladnak a dolgok.