Idén kevesebbet szán a lakosság a karácsonyi ajándékokra

2018.12.06. 07:04

Idén a tavalyinál kevesebbet szán a lakosság a karácsonyi ajándékokra, amelyek többségét továbbra is a plázákban veszik meg a tervek szerint, és nem változtak a favoritok sem: a ruhák és a szépségápolási termékek állnak az első helyeken - derül ki a Cofidis Hitel Monitor kutatásából.

A frisskutatásából kiderült az is, a 18-69 éves lakosság 18 százaléka saját maga készíti az ajándékot, arányuk egy év alatt öt százalékkal emelkedett.

IllusztrációForrás: MTI/Justin Lane

A reprezentatív felmérés szerint, amely három évre visszamenőleg vizsgálta a karácsonyi ajándékozási szokásokat, 2018-ban átlagosan 29.500 forintot szánnak a válaszadók a karácsonyi ajándékokra, szemben a tavalyi 31.900 forintos költéssel.

A lakosság 60 százaléka aktuális havi jövedelméből finanszírozza a vásárlást, a többiek jellemzően megtakarításukból, hitelből pedig csak tízből egy válaszadó.

Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszínei továbbra is a plázák, ahol a lakosság 59 százaléka vásárol, ezt követik a hiper- és szupermarketet (51 százalék), valamint a – jellemzően magyar – webshopok (48 százalék).

IllusztrációForrás: Shutterstock

A tervezett ajándékok között továbbra is a ruhák (42 százalék) és szépségápolási termékek (40 százalék) vezetnek, szintén a lista elején szereplnek a játékok (37 százalék), az élelmiszerek (32 százalék), valamint a könyvek (30 százalék). Az elektronikai és műszaki cikkek (28 százalék) és a konyhai, háztartási gépek (23 százalék) a népszerűségi listán hátrébb állnak.

A magyar családok többsége háztartása jelenlegi helyzetét jónak érzi, a családok 59 százaléka gondolja úgy, hogy meg tudja venni az alapvető cikkeket, megengedhet magának egy-két extra költést, egy részük még félre is tud tenni. A jövőről is pozitívan nyilatkoztak: a többség szerint anyagi helyzete ugyanolyan lesz, mint tavaly volt, 76 százalékuk pedig javulásra számít a felmérés szerint. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK