A németek és a franciák írásban közös tervezetet készítettek, amely szerint 3 százalékos adót vetnének ki a digitális hirdetésből származó médiabevételekre.
A korábbi uniós törvénytervezetben egy átfogó digitális adó bevezetése szerepelt, amely a 180 legnagyobb techcéget egyformán érintette volna, ráadásul a hirdetési bevételek mellett olyan tevékenységek után is adót kellett volna fizetniük, mint az adatértékesítés, vagy az online platformok üzemeltetése.
Az új adófajta éves szinten 5 milliárd euró bevételt jelentett volna.
Az új francia-német verzió szerint viszont az olyan techóriások, mint a Facebook vagy a Google, lennének az adó fő alanyai, míg mások mentesülnének az ilyen kötelezettségek alól.
Az Equilor Befektetési Zrt. összefoglalójából kiderül, hogy a digitális kiskereskedelmi társaságoknak és szolgáltatóknak, például az Amazonnak, az Airbnb-nek és a Spotifynak nem kellene ilyen adót fizetniük.
Az adó alapját egyébként a digitális hirdetési bevételek alapján határoznák meg. Minden adóügyekről szóló döntés ugyanakkor teljes egyetértést igényel az uniós tagállamok kormányainak részéről, így a végső megállapodás megszületéséig még hosszabb idő is eltelhet.