Brutális kártérítést fizet ki az O2 mobilszolgáltató

2018.12.10. 19:03

Az O2 mobilszolgáltató akár százmillió fontos kártérítést is fizethet a múlt hét csütörtöki leállásért. A vállalat úgy véli, a problémát az Ericsson lejárt szoftvertanúsítványa okozta – állítja a BBC.

Mind az Ericsson, mind az O2 bocsánatot kért az egész napos hibáért.

A havi előfizetéssel rendelkező ügyfeleknek január végéig megérkezik a kártérítés, ami kétnapos szolgáltatási díj kedvezményt jelent. A feltöltő kártyás ügyfelek tíz százalékkal többet tölthetnek fel egyenlegükre, amennyiben az új évre is feltöltik számlájukat.

IllusztrációForrás: AFP/NurPhoto/Alexander Pohl

Bár a mobilszolgáltató szerint a hanghívásokat nem érintette a probléma, több ügyfél is arra panaszkodott, hogy nem tudtak telefonálni a leállás során.

Az O2 – amely a spanyol Telefonica tulajdona – a második legnagyobb mobilszolgáltató az Egyesült Királyságban. 25 millió felhasználóval rendelkezik, és olyan vállalatoknak nyújt szolgáltatást, mint a Sky vagy a Tesco.

A Telefonica brit vezérigazgatója elmondta, hogy teljes körű ellenőrzést és alapos vizsgálatot folytatnak mindkét vállaltnál. Az Ericsson Egyesült Királyság és Írország régiójának ügyvezető igazgatója pedig hozzátette, hogy a hibás szoftvert már eltávolították.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK