A visszaküldött áruk egyre nagyobb üzlet az USA-ban

2016 Singles Day
Chinese workers sort piles of parcels, most of which are from online shopping on Alibaba's Tmall International site, at a distribution center in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 11 November 2016. Global shoppers have welcomed Alibaba's Singles Day online shopping festival with higher enthusiasm this year, only taking a little more than 15 hours since the event started on Friday (11 November 2016) to beat the total gross merchandise volume of 91.2 billion yuan generated last year. Within 15 hours, more than 467 million packages had been generated by shoppers, exceeding the total last year. Courier companies have been working around the clock to make sure shoppers get their products at the earliest time. Within 28 minutes after the shopping festival kicked off, the first customer from Hangzhou, Zhejiang province, got the cross-border packages bought on Tmall International. Launched by Chinese e-commerce giant Alibaba in 2009, the global event, which is the largest around the world, has become a shopping spree not only for Chinese consumers, but also for people from all over the world. A total of 210 countries and regions have participated in the event this year.
Vágólapra másolva!
Tavaly az amerikaiak 351 milliárd dollárért vásároltak olyan termékeket, amiket korábban valaki megvásárolt majd visszavitt – állítja a Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség.
Vágólapra másolva!

A floridai Casey Parris naponta öt órát tölt azzal, hogy olyan terméket vásároljon fel, amiket a vásárlás után visszavittek. Számos aukciós és felszámolási weboldalt böngész végig azzal a szándékkal, hogy az itt talált termékeket később értékesítse – nyilatkozta a CNBC-nek. Hasonlóan tesz Walter Blake, aki Michiganben él, és aki az Amazon elektronikai termékeire szakosodott.

Illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Li jiangang

Parris és Blake egy olyan növekvő iparághoz tartozik, ahol a kereskedők alacsony áron hozzájutnak eldobott termékekhez, amiket később ismét értékesíteni lehet az online áruházakban.

Az eMarketer kutatóintézet becslései szerint

az ünnepi időszakba az online értékesítés 123,39 milliárd dollárra tehető,

ebből azonban 30 százalék, vagyis 37 milliárd dollár értékű árut vissza fognak vinni. Mivel ezzel nem mindig bírnak el az online kereskedők, ezért sokszor igen olcsón túl akarnak adni a visszaküldött termékeken.

Illusztráció Forrás: AFP/DPA/Uli Deck

A visszaküldés több módon is költséges a kiskereskedőknek, a szállítási és kezelési költségek, az online rendelés megfordításának folyamata számos lépésből áll, valamint a kézbesítés és újraraktározás költsége – mondta el David Egan, a CBRE ipari és logisztikai kutatásának vezetője.

Azért, hogy ezeket a költségeket ellensúlyozzák, számos kiskereskedő viszonteladókkal dolgozik együtt.

Ilyen a kilenc évvel ezelőtt alapított B-Stock, amely idén már mintegy 70 millió visszárut értékesített – 20 százalékkal többet az előző évhez képest.

Egyre többen gondolják úgy, hogy a visszaküldött áruk értékesítéséből kihasítanak egy szeletet.

Így döntött Jordan Kilburn Dallasban is, aki tavaly év elején hagyta ott munkáját,

hogy beszálljon a viszonteladói üzletágba. Hasonlóan tett Larry Lubarsky négy évvel ezelőtt – ő ráadásul az egész folyamatot dokumentálta a közösségi médiában –, és elmondása szerint tavaly egymaga bruttó 18 millió dollár értékben adott el termékeket.