Kiderült, hány új vásárlót nyert tavaly az IKEA

Ikea
Budapest, 2016. február 7. Az IKEA az első magyarországi áruháza a főváros XIV. kerületében, az Örs vezér terén. A multinacionális bútorkereskedelmi hálózat áruháza 1990. március 21-én nyílt meg a Sugár üzletközpont mellett. MTVA/Bizományosi: Faluldi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
Az IKEA Magyarország nettó árbevétele 23,3 százalékkal, 75,5 milliárd forintra nőtt a szeptember 1-től augusztus 31-ig tartó 2018-as pénzügyi évben az előzőhöz képest – olvasható a svéd lakberendezési vállalat közleményében.
Vágólapra másolva!

Tájékoztatásuk szerint

a budapesti, budaörsi és soroksári IKEA áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, 1,1 millióval többen, mint a 2017-es pénzügyi évben, a vásárlók száma 600 ezerrel 3,7 millióra emelkedett. Az elmúlt öt pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési áruházlánc.

A magyar fogyasztók mintegy 33,8 millió terméket vásároltak a lakberendezési vállalattól,

az átlagos vásárlás értéke 19 045 forintra nőtt a korábbi 18 300 forintról.

Az IKEA weboldalát 27 millió alkalommal böngészték.

Az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 terméket vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt.

A vásárlók fele élt a házhoz szállítás lehetőségével, míg a rendelések másik felét az áruházakban vették át. A leggyakrabban többek között Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online – áll a közleményben.

Forrás: MTI/Faluldi Imre

A vállalat Magyarországon közel 1100 embert foglalkoztatott a 2018-as pénzügyi évben.

Az idén az áruházi és az online szolgáltatásokat, főként a csomagküldést, a házhoz szállítást és az összeszerelést fejlesztenék annak érdekében, hogy még inkább alkalmazkodjanak a vásárlók igényeihez.

Az IKEA vásárlói körülbelül kéthavonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA-termék.