Tavaly még a kínai Apple-nek nevezték, most viszont lejtőn a Xiaomi

Xiaomi
--FILE--Pedestrians walk past a Xiaomi store in Beijing, China, 16 June 2018. Smartphone giant Xiaomi's decision to postpone its offering of Chinese depository receipts will not affect asset manager plans to launch equity funds targeting tech firm listings. Several asset management firms are expected to release details of new funds this week focused on CDRs and tech firm offerings, a market insider told state-backed news site The Paper. Xiaomi had been expected to become the first company to take part in China's CDR pilot, an ambitious attempt to rejuvenate the mainland market by allowing overseas-listed tech giants to also trade in A-shares. The Beijing-based handset maker will require more time to prepare the offering following consultation with the country's securities regulator, analysts said.
Vágólapra másolva!
A kínai Xiaominak néhány éve fényes jövőt jósoltak, a szakértők pedig a kínai Apple-nek nevezték. Azóta viszont az okostelefon-gyártó megindult a lejtőn és már 40 százalékot vesztett értékéből.
Vágólapra másolva!

A 2010-ben alapított vállalat azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy hihetetlen ütemben volt képes növelni piaci részesedését egy olyan szektorban, ahol a Huawei, a Samsung és az Apple komoly vetélytársnak számítanak.

A Xiaomi minőségi okostelefonokat kínált elérhető áron.

A vállalat tavaly júliusban vonult tőzsdére és akkor még 54 milliárd dollárra becsülték az okostelefon-gyártó értékét. Azóta viszont a Xiaomi 40 százalékot veszített értékéből, részvényeinek árfolyama pedig rekord alacsony szinten van és már 25 százalékot esett csak az idén.

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Su weizhong

Összességében az árfolyamcsúcshoz képest jelenleg 50 százalékos mínuszban vannak a Xiaomi értékpapírjai és csak egyszer emelkedtek a tőzsdei bevezetés óta.

A gyenge teljesítmény egyik oka, hogy a globális kereslet az okostelefonok iránt csökken. Egyre kevesebben váltanak a legújabb modellekre, a meglévő telefonokat pedig sokkal tovább használják az emberek, mint korábban. Mindemellett a kínai gazdaság is lassult, ez pedig komoly hatással van a Xiaomira, hiszen a cég bevételének 70 százalékát Kínában szedi össze.