Az áruházlánc célja, hogy a sajátmárkás termékek csomagolását 2025-re 100 százalékban újrahasznosíthatóvá tegye, és a működése során általánosságban is csökkentse a csomagolóanyag hulladékot.
A Tesco élére áll a fenntartható csomagolásról folytatott párbeszédnek, ezzel is ösztönözve a kiskereskedelmi, élelmiszer- és csomagolóipar szereplőit arra, hogy együtt tegyenek meg mindent az úgynevezett zárt csomagolóanyag körforgás kiépítéséért.
Az áruházlánc ezirányú közép-európai törekvéseit Matt Simister, a Tesco Európa vezérigazgatója 2019. február 5-én, a prágai Kiskereskedelmi Csúcstalálkozón erősítette meg.
Az eseményen a vezérigazgató elmondta, hogy a szállítóikkal együtt azon dolgoznak, hogy 2020-ig a sajátmárkás termékek csomagolását újratervezzék, valamint jelentősen csökkentsék a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagok használatát.
Ez egy fontos mérföldkő azon az úton, amely ahhoz vezet, hogy 2025-re a sajátmárkás termékeik csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen, tette hozzá.
A bejelentésre reagálva ugyancsak az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Weingartner Balázs, az ITM fenntarthatóságért felelős államtitkára. Kifejtette, hogy úgy vélik az a jó hulladék, ami nem is keletkezik, hiszen környezetünket így védhetjük meg leginkább. De ha mégis, akkor gyűjtsük szelektíven és hasznosítsuk újra.
A műanyagok pazarló használatának visszaszorítását célozza az az uniós szabályozás is, amelynek értelmében 2021-től a tagállamoknak megoldást kell találniuk az újrahasznosítható műanyagok visszagyűjtésére. Ez pedig megköveteli, hogy a hulladékgazdálkodás új formáját alakítsák ki.