Az előző évben - két évtized után először - visszaestek az autóeladósok Kínában. A GM 10 százalékkal adott el kevesebb járművet, a Ford 37 százalékkal, míg a Volkswagen éppen csak tartani tudta a 2017-es számait.
Ezzel szemben a Toyota növekedésről számolt be és 14 százalékkal több kocsit adtak el Kínában, mint egy évvel korábban. Ezzel pedig a japán cég sikeresen korrigálta a gyenge amerikai eladásokat, ahol továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak. Idén egyébként további növekedést várnak a kínai piacon.
A Toyota riválisaira nagy hatással volt a lassuló kínai gazdaság, de a kereskedelmi háború sem tett jót nekik.
Elemzők szerint a japán gyártó sikerének több oka van. Ide tartozik, hogy míg Kína megemelte az Egyesült Államokban gyártót autók vámját, addig a japánokét csökkentették.
Ugyan időközben a kínaiak némileg mérsékelték az amerikaiakra kirótt vámot, de a Toyota így is egyértelmű nyertese a kereskedelmi háborúnak. De nemcsak a Toyota, hanem a japán gyártóhoz tartozó másik márka, a Lexus is egyre jobban teljesít a világ legnagyobb piacán.
A globális riválisok mellett a többi japán gyártót is maga mögé utasította a Toyota.
A Nissan eladásai csak 3 százalékkal emelkedtek, a Honda viszont egy százalékos mínuszban zárt 2017-hez képest. A Toyota az elemzők szerint annak is köszönheti népszerűségét, hogy a hibrid autói rendkívül kelendőek Kínában.
A kínai vásárlók pedig szívesebben váltanak hibridre, mint teljesen elektromos autóra, amelyet többségük továbbra sem tud megengedni magának. A Toyota a jövőben is komolyan számol a kínai piaccal és a Bloomberg információi szerint a következő 10 évben megtriplázzák Kínában gyártott autóik számát.