Tudja, mi az a műanyag, ami örök, és most dollármilliárdos üzlet?

2019.02.11. 14:08

Felcsillanhat a reménysugár a hagyományos játékgyártók számára, legalábbis a Mattel friss, negyedik negyedéves eredményei alapján úgy tűnik, újra van élet a videojátékokon túl is. A Quartz azt is elárulja, a játékgyártó melyik nagy brandjének köszönheti a sikert.

Gyászos éve volt 2017 a hagyományos játékoknak. Szeptemberben jelentett csődöt az USA legnagyobb játékkereskedője, a Toys R Us, 2018 pedig azzal telt, hogy ország-világ tanúja lehetett a lánc lassú kimúlásának, ahogy felszámolták a céget, és lehúzták a rolókat annak üzletein.

Egy régi játékmárka azonban bizonyította, nem minden, egykor népszerű játékot küldött a süllyesztőbe a számítógépek, okostelefonok és konzolok világa.

A Mattel a világ három legnagyobb játékgyártójának egyike, az utolsó negyedéve pedig kiugróan jó profitot hozott, köszönhetően Barbie babának.

Az örök Barbie különösen kelendő volt az elmúlt három hónapban.

A játék baba különböző változatainak értékesítési eredményei elérték a 391 millió dollárt (kb. 100 milliárd forint).

Ez 12 százalékos növekedés az elmúlt év azonos időszakához képest.

 Ezzel Barbie éves teljesítménye elérte az 1,1 milliárd dollárt.

Ilyen jó eredményre legutoljára 2013-ban volt példa.

A társaság az előzetes becslések szerint 1,5 milliárd dollár adózott eredményt ért el 2018 utolsó negyedévében. Ez ugyan némileg kevesebb, mint a 2017-es 1,6 milliárd dolláros, ám így is magasabb, mint az elemzői várakozások.

A Mattel Barbie-nak köszönheti üzleti sikerét, annak ellenére, hogy a másik húzómárkájuk, a Hot Wheels is jól szerepelt. A brand termékei világszerte 834 millió dollár értékben találtak vásárlóra egy év alatt, ami 7 százalékos növekedés 2017-hez képest. Ugyanakkor más Mattel-márkák, az American Girl és a Thomas & Friends, az előző évekhez képest gyengébben teljesítettek.

Barbie baba ilyen volt 50 évesen, 2019-ben már a 60-at töltiForrás: ddp images/AFP/Jens-Ulrich Koch

Úgy tűnik, a Mattelnél nem is mennek el szó nélkül a szép eredményeket produkáló játék baba mellett. Ynon Kreiz, a vállalat vezérigazgatója azt mondta, nagy dobásra készülnek idén, hiszen 2019-ben van

Barbie baba születésének 60. évfordulója.

Ezt a cég számos termékkel és promóciós eseménnyel igyekszik emlékezetessé tenni. Egyúttal megerősítették tavaly decemberi bejelentésüket is, miszerint folynak az előkészületei egy élőszereplős Barbie-mozifilmnek, melyhez az Oscar-jelölésig jutó színésznőt, Margot Robbie-t sikerült megnyerniük.