Egy európai jelkép bukása: nem gyártanak több SuperJumbót

2019.02.14. 13:04

Az Airbus bejelentette, hogy leáll az A380, úgynevezett SuperJumbo repülőgépeinek gyártásával, mivel a gépek eladási számai csalódást keltettek – olvasható az Independenten. 3500 ember veszíti el a munkáját.

Az A380-as repülőgép legnagyobb felvásárlója az Emirates légitársaság, azonban az Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett cég közölte, hogy

162-ről visszavágja 123 darabra a megrendelését a világ legnagyobb személyszállító repülőgépéből. Ugyanakkor megállapodást kötött negyven darab A330-900, valamint harminc darab A350-900 típusú repülőgép megrendeléséről, mintegy 21,4 milliárd dollár értékben.

Airbus A380Forrás: AFP/Imaginechina/Zhao Xiaojun

Az Emirates rendelte meg korábban az A380-asok felét, azonban a jövőben kisebb, A330 és A350 jelzésű gépekre áll át.

A döntés miatt nincs alapja, hogy fenntartsuk a további termelést" – nyilatkozta Tom Enders, az Airbus vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy az utolsó gép 2021-ben készül el.

A kétszintes repülőt – amelyen 544 ember fér el – az utasok kedvelték, azonban kereskedelmi szempontból teljes kudarcnak bizonyult. Sőt, még olyan speciális honlapok is készültek, amelyek listába szedték azokat a légitársaságokat, illetve járatokat, amelyek az Airbus A380-al repültek, hogy akit érdekelt az könnyebben választhasson uticélt, ahová a SuperJumbo viszi el.

Az Airbus A380 utastereForrás: BELGA/AFP/Jean-Luc Flémal

Az Emirates jelezte azt is, hogy a következő két évben még 14 darab A380-as géppel bővíti a flottáját. Továbbá a japán ANA légitársaság is vásárol még három új gépet.

Az A380 nemcsak kiemelkedő mérnöki és ipari teljesítmény, de a világ minden táján szerettek ezzel a repülőgéppel utazni az emberek, ezért ez a bejelentés fájdalmas számunkra, valamint az A380-as közösségnek" – jegyezte meg Enders, aki hozzátette, hogy a modell technikai háttértámogatását továbbra is fenntartják.

Az Airbus A380-as gépeket számos légitársaság, például a British Airways, a Lufthansa, az Quantas, és az Air France is használta. Ugyanakkor a gép sosem repült olyan kiemelt üzleti útvonalakon, mint például a London-New York reláció.

A business osztály az A380 repülőgépenForrás: BELGA/AFP/Jean-Luc Flémal

Tavaly az Airbus úgy vélte, tíz évre előre biztosított a nagyméretű utasszállító gyártása, azonban a Singapore Airlines által elsőként vett két gép alig tíz év alatt tönkrement.

Kezdetben a cég mintegy 1.500 darab gép gyártását tervezte,viszont a 2021-es leállásig csak 250 darab készül el összesen.

A gyártás leállítása mintegy 3.500 embert érint a cég Broughton-i gyárában, valamint a Derby-ben található Rolls-Royce gyárban is, ahol a gép motorját készítették.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK