Ez a sörtípus teljesen átrendezte a piacot

sör,fest,buda
Vágólapra másolva!
Idehaza 76 ezer hektoliterrel több sört adtak el tavaly a vezető sörgyárak. A felsőkategóriás sörök értékesítése 2018-ban messze az átlag felett, összesen 24 százalékkal nőtt. Szintén átlag feletti növekedést ért el az alkoholmentes és az ízesített sörök forgalma is.
Vágólapra másolva!

A Magyar Sörgyártók Szövetsége által végzett sörpiaci elemzés szerint

2018-ban 1,3 százalékkal több, összesen 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon az öt vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Carlsberg Hungary Kft., valamint a Sörszövetség értékeléséhez adatközlésével hozzájáruló Pécsi Sörfőzde Zrt.

Ez hetvenhatezer hektoliter forgalom növekedés 15 millió palackkal több sör elfogyasztását jelenti a tavalyi évben.

A sörpiacon 2018-ban is folytatódott a dinamikus átrendeződés az egyes szegmensek között.

A prémium és szuper prémium sörök eladásának növekedése robbanásszerű volt, a tavalyi évben 24 százalékkal több fogyott belőlük, mint 2017-ben.

Forrás: AFP/Geoffroy Van Der Hasselt

A középkategóriás termékek eladása csekély mértékben, mintegy 1 százalékkal csökkent, a gazdaságos, saját márkás sörök értékesítésének szűkülése tovább gyorsult. Ez utóbbi termékek piacára a vezető gyártók tavaly már 8 százalékkal kevesebbet szállítottak.

– emelte ki Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

2018-ban folytatódott a növekedés az ízesített és az alkoholmentes sörök értékesítésében is. Az ízesített sörök 317 ezer hektoliterre nőtt forgalma 5 százalékos bővülésnek felel meg. Az alkoholmentes szegmens értékesítése újabb csúcsot döntött, a kategória mérete 116 ezer hektoliterre nőtt 2018 során.

– tette hozzá az igazgató.

Forrás: shutterstock.com/ Master1305

A Sörszövetség tevékenysége nem korlátozódik a sörpiaci trendek értékelésére, hanem célja a sörkultúra és a minőségi sör népszerűsítése is. 2018-ban folytatódott a szervezet „Sör mi több" nevű kezdeményezése, amely a minőségi sörnek a magyar gasztronómiában betöltött tradicionális szerepét, a csapolt sör és a hozzá tartozó vendéglátás fejlődését, a tökéletes sörélmény iránti igényt kívánja erősíteni. A 2014-ben kezdődött munka eredményeként megállt a csapolt sör piaci részének csökkenése. Ez a kategória tavaly már stabilan 10 százalékot képviselt a szövetség tagvállalatai által értékesített sör mennyiségéből, forgalma 2018-ban 3,6 százalékkal nőtt.

Az öt vállalat áfa befizetései közel 14 százalékkal emelkedtek tavaly és meghaladták a 30,5 milliárd forintot. A hazai sörgyárak 2018-ben is növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből. Összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 80 milliárd forintot.

A fenti költségvetési befizetéseken túl a Sörszövetség tagvállalatai több százmillió forintot költenek önkéntesen is fenntarthatósági programokra, mint az újratölthető üvegek széleskörű használata és az alumínium doboz csomagolások visszagyűjtése és újrahasznosítása.