Rossz évet vár a joghurt óriás

Danone cég, Danone Kft.
Vágólapra másolva!
A Danone bejelentette, hogy 2018-as nettó nyeresége, valamint az eladások is csökkentek, és sajnálatos módon ez a tendencia 2019-ben is megmarad – foglalta össze a MarketWatch.
Vágólapra másolva!

Az idén száz éves francia multinacionális élelmiszeripari vállalatcsoport szerint

2018-as bevételük 2,35 milliárd euró (747,9 milliárd forint), szemben az egy évvel korábbival, amikor 2,45 milliárd eurót (779,8 milliárd forint) értek el.

A Danone által közzétett elemzői várakozás szerint nettó nyereség 2,28 milliárd euró (725,7 milliárd forint) lesz.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A teljes évi értékesítés 0,7 százalékkal csökkent, ugyanakkor a hasonló típusú áruk értékesítése között a Danone termékek eladása 2,9 százalékkal emelkedett.

A francia cég 1,94 euró (617 forint) osztalékot ajánlott fel 1,9 euró (604 forint) értékű részvényeire.

A cég 2019-re három százalékos növekedést vár a hasonló típusú áruk értékesítésekor.

Illusztráció Forrás: MTI/Kovács Tamás

Az 1919-ben alapított párizsi székhelyű cég öt kontinens, mintegy 120 országában adja el termékeit.

A vállalatnak négy élelmiszeripari részlege van: a friss tejtermék, a palackozott víz, a bébiétel és a klinikai tápszer divíziók.