Könnyűszerkezetes "okosülést" fejleszt a Layer. A londoni cég megoldása nemcsak arra alkalmas, hogy - speciális anyaga révén - gyűjtse és elemezze az utazó ülőmódjára jellemző adatokat, hanem akár arra, hogy hosszú utakon figyelmeztesse: ideje felállni és sétálnia egyet a kabinban. Ezen kívül a most kísérleti fázisban lévő ülés alkalmas lesz arra, hogy idomuljon használója testalkatához, lábtartásához, hogy még kényelesebbé tegye számára az utazást.
A megoldásnak az az igazi különlegessége, hogy mindezt a jelenlegi térközök megtartásával éri el.
A légitársaságoknak ugyanis továbbra is elemi érdekük, hogy a repülőgépek kabinjaiba minél több utast zsúfolhassanak be egyszerre. Ennek érdekében némelyik cég drasztikusan lecsökkentette az üléssorok közötti távolságot, a diszkont cégek pedig plusz pénzeket kérnek az utasoktól azért, hogy azok nagyobb lábteret adó helyeken utazhassanak.
Benjamin Hubert, a Layer alapítója azt mondja, a repülőgépgyártók és a légitársaságok minden évben rengeteg munkaórát töltenek azzal, hogy kitalálják, hogyan nyerhetnének a sortávolság csökkentésével néhány további extra centirmétert vagy akár csak millimétert, úgy, hogy az még az utasok számára is elfogadható kényelemcsökkenéssel járjon.
Speciális ülésük erre kínál megoldást.
A szék kifejezetten könnyű, a cég szavai szerint "intelligens huzatborítást" kap. Pontosabban olyan anyagból készül, amely egyes pontokon speciális érzékelőkkel képes az utas elhelyezkedésének figyelésére.
Az ülések súlyának és robosztusságuknak csökkentésével - a vállalkozás szerint - akár úgy nyerhetők helyek további üléssorok számára, ahogyan azt a hagyományos mérnöki tervezéssel nem tudnák biztosítani. Az ülések nem "automaták" lennének, maguk az utasok is - várhatóan egy applikáció segítségével - képesek lennének megváltoztatni azokat a megadott paraméterek mentén.
Az ergonómikus kialakítás során a vállalkozás olyan dolgokra is ügyel, mint például az étkezőtálca helyzete. A cég szerint fel kell adni azt a gyakorlatot, hogy a tálcák fixen beépítettek, és csak vízszintesen hajthatók fel. Ez különösen a magasabb vagy testesebb utasok számára jelenthet gondot.
A Layer szerint a megoldás a tálca függőleges irányú elforgatási lehetőse lehet, ami nagyobb helyet biztosítani az utasnak a mostaninál.
A cég abban bízik, hogy a világ egyik nagy repülőgépgyártóját, az Airbust a korábbi koncepció után a prototípus is meggyőzi, és a jövőben ezek az ülések válthatják fel a mostani, több kényelmetlenséget okozókat.