A német gazdasági lap, a WirtschaftsWoche közölt beszámolót egy Heilbronnban tartott konferenciáról, ahol a vállalat vezetője számos konkrétumot is megosztott a cég terveiről.
A cégvezető azt mondta, nem tartanak a Mere-től, az orosz diszkontlánc német piacon való megjelenésétől, amelynek februári boltnyitásáról az Origo is beszámolt. Elmondta ugyanakkor azt is, hogy a Mere lépéseit figyelemmel kísérik, de az igazi versenytárs az Aldi, amely már szintén kínál márkás termékeket is a vásárlóknak a saját márkás áruk mellett.
A Lidl vezetője szerint az Aldi és a Lidl egymás konkurensei, de ugyanakkor folyamatos motivációt is jelentenek egymás számára annak érdekében, hogy
mindig új megoldásokat találjanak ki a vásárlók megszerzéséhez.
Gehrig beszélt arról a sok vásárlót – és persze a konkurenseket is – érdeklő kérdésről, tervezik-e az online kiskereskedelmük elindítását.
A vállalatvezető azt mondta, drága fenntartani egy ilyen rendszert, és nem terveznek direkt belépést ebbe a szegmensbe.
Vagyis egyelőre nem várható, hogy a Lidl elindítja online élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatását.
Azt is hozzátette, nem kívánnak Amazonná vagy Alibabává válni, utalva a világ két legnagyobb online kiskereskedelmi platformjára.
A cégvezető azt is elmondta, inkább a hagyományos üzletekre és a láncuk bővítésére, valamint – például – bioélelmiszerekre koncentrálnak.