A Balkánon hódít az Univer

2008.10.07. 14:00

A napokban hatvanéves Univer Product Zrt. a magyar piacon kisebb árbevétel-növekedésre, Romániában jelentős bővülésre számít, s a közeljövőben szeretne piacra lépni Bulgáriában is - mondta Molitórisz Károly, vezérigazgató.

Az ételízesítőket, majonézt, mustárt és ketchupot gyártó és forgalmazó Univer Product Zrt-nél az idén mintegy 12,3 milliárd forintos árbevételt várnak a tavalyi 11,36 milliárd forinttal szemben, ami 8 százalékos növekedés - közölte a vezérigazgató.

A múlt évben az Univer Product Zrt. 630 millió forint adózás előtti eredményt teljesített. Az értékesítésen belül egyre nagyobb szerepet kap az exporttevékenység. Kiemelt figyelmet kap a román piac fejlesztése, amely az elmúlt évben 1,07 milliárd forint árbevételt ért el. A társaság elsősorban a környező országok piacain, itt is kiemelten Romániában lát markáns piacbővítési lehetőséget. De a nyugat-európai kivitel mára egyre bővülő hányadát teszi ki a vállalat exporttevékenységének.

Az Univer Product Zrt. az idei első féléves árbevétele 6,2 milliárd forinttal a terveket meghaladóan alakult. A cég a román piacon 20 százalékos növekedést célzott meg. Az idei év első felében a romániai árbevétele elérte a 670 millió forintot. A cég árbevételében az export aránya - nem számítva Romániát - megközelíti a 10 százalékot.

A vállalat évről-évre 500 millió és 1 milliárd forint közötti árbevétel növekményt ér el, főként a majonéz, mustár, ketchup és salátaöntetek eladása révén.

A majonéz, mustár és ketchup termékkategóriák jelentik a cég éves árbevételének 35 százalékát, míg a magyaros ételízesítők 30 százalékot adnak. Az Univer Magyarországon a majonéz kategóriában közel 46 százalékos értékbeli piacrészesedéssel, a magyaros ételízesítők kategóriában pedig 85-90 százalékos részesedéssel piacvezető. Az Univer mustár és ketchup pedig a piac élvonalába tartozik.

Az Univer Product Zrt. történetének legnagyobb beruházását most hajtja végre azzal, hogy 2,7 milliárd forintból új gyártó üzemet létesít Kecskeméten - húzta alá a vezérigazgató. A fejlesztés várhatóan egy év alatt valósul meg.

A beruházás két legfontosabb eleme az építési beruházás és a technológiai fejlesztés. Az építkezés célja: a tárolási kapacitás piaci igényeknek megfelelő növelése, a meglévő készáru raktár bővítése, és a dolgozók munkahelyi körülményeinek javítása.

Ezzel párhuzamosan cél a táplálkozástudomány legújabb eredményeinek, és a fogyasztói elvárásoknak megfelelő gyártástechnológia bevezetése, továbbá a hatékonyság növelése. A technológiai fejlesztés egyik fő eleme a legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselő flakontöltő- és csomagoló gépsor üzembeállítása. Az új gyártósorok lehetővé teszik a már tartósítószer mentes Univer termékskála bővítését.

Az új épület alapterülete meghaladja a 9000 négyzetmétert, mely magában foglalja a gyártó csarnokon túl a raktárakat, valamint a szociális létesítményt. Az Univer Product Zrt. alap- és csomagolóanyagainak döntő hányadát magyarországi termelőktől, alvállalkozóktól szerzi be.

KAPCSOLÓDÓ CIKK