Újabb csörte a horvátok és a Mol között

MOL, INA, A Mol által üzemeltetett INA-benzinkút az M7-es autópályánál, Zalakomár közelében
Vágólapra másolva!
Máshogyan kéne vezetni a Mol által irányított INA olajvállalatot a horvát kormány szerint, a Mol szerint azonban minden rendben van. Ami biztos: a feszültség nem enyhül a két fél között, de a tárgyalásokat felgyorsítják.
Vágólapra másolva!

Új vállalatvezetési módot javasolt a horvát kormány pénteken, a Mol olajipari vállalat vezetőivel folytatott tárgyalások második körében. A horvát kormány úgy értékelte a mostani tárgyalást, hogy az jelentős nézetkülönbségekre világított rá. Ez egybecseng a Mol véleményével, amelyről az olajvállalat a pénteki tárgyalások után kiadott közleményében ír.

Ivan Vrdoljak horvát gazdasági miniszter a találkozó után kiemelte, hogy sok nyitott kérdés és egyet nem értés van még a felek között. A horvátok egy új vállalatvezetési módot javasoltak. "Ezt holnap hivatalosan is továbbítjuk kollégáinknak a Molnál" - nyilatkozta Vrdoljak. A Mol viszont úgy gondolja, hogy az INA vállalatirányítási modellje összhangban van a nemzetközi gyakorlattal, valamint a horvátországi és az európai szabályozással is.

A tárgyalásokat felgyorsítják, ebben állapodott meg a két fél. A horvát miniszter azt tolmácsolta, hogy kormánya mindent megtesz annak érdekében, hogy megóvja az INA-t, vagyis olyan megegyezésre törekednek, amely a vállalat és az ott dolgozók érdekeit is szolgálja, emellett pedig Horvátország energetikai stabilitásának érdekeit is.

A Mol és a horvát kormány között szeptember 18-án kezdődtek tárgyalások az INA horvát olajipari vállalatról. A tárgyalásoknak október végén kellett volna folytatódniuk, ezt azonban elhalasztották a horvát fél kérésére. Arra hivatkoztak, hogy megváltozott a magyar tárgyalócsoport összetétele és a tárgyalások témája is módosult.

A horvát állam birtokolja az INA részvényeinek 44,84 százalékát, a Mol tulajdonában van a részvények 49,1 százaléka, valamint a magyar cég rendelkezik az irányítói jogokkal. A két fél között a legnagyobb vitát az INA irányítási modellje váltotta ki, amely a horvát fél szerint nincs összhangban a gazdasági társaságokról szóló horvát törvénnyel.