"A nők nem szeretik a passzív férfit, aki minden szabadidejében a tévé előtt ül, s meg az erotikáról is megfeledkezik", mondja Hevesi Kriszta. A szexuálpszichológus szerint éppen a férfiak focimániája lehet az egyik ok, ami miatt sok nő nem kedveli a labdarúgást. A Durex felmérése szerint a vb alatt a férfiak 40 százaléka inkább a meccset választja szex helyett, ugyanakkor 100 nőből csak 1 igazi focirajongó.
A kutatók azt is megállapították, hogy a férfiak harmada könnyebben elnézné a színlelést a hálószobában, mint a focipályán. Hevesi Kriszta viszont úgy tapasztalta, hogy a férfiak egyáltalán nem tudják megbocsátani, ha a nő színlel: ha ez igaz, akkor a focisták színlelését még rosszabbul viselik a férfiak - vagy a vb torzította a megkérdezettek válaszait. Ha azt akarjuk, hogy a nők jobban megkedveljék a focit, el kell érnünk, hogy a férfiak ne helyezzék párjuk elé a sportot.
Az sem mellékes, hogyan kezeli a férfi a nő foci iránti érdeklődését. Ez minden kapcsolatban másként működik; vannak olyan férfiak, akik nehezen viselik, illúziórombolónak tekintik, ha egy nő hagyományosan férfiasnak minősített tevékenységekben vesz részt, mint például a foci vagy az alkoholfogyasztás, másokat ez egyáltalán nem zavar. Persze a nő ne "káromkodva és tökmagot köpködve" nézzen meccset – mondja a sportpszichológus. Előfordulhat, hogy éppen a kapcsolat kedvéért, a közös témákért, az együtt töltött idő kedvéért ül le meccset nézni, ám a legtöbb férfi "szkeptikus fölénnyel" figyeli a nők érdeklődését.
Van egy alapvető oka is annak, hogy a nők körében nem annyira népszerű a foci, és valószínűleg soha nem is lesz az – véli Hevesi Kriszta. A férfiak általánosságban jobban kedvelik a versengést, a teljesítményt igénylő helyzeteket, ez valószínűleg evolúciós örökség, és ennek köszönhető vonzalmuk a csapatsportok iránt. A szexuálpszichológus szerint ennek tükrében izgalmas kérdés, hogyan kapcsolódnak be a nők a foci iránti rajongásba, ők ugyanis hajlamosabbak az érzelmekre, a személyek közti kapcsolatokra helyezni a hangsúlyt. Talán ennek, a nők nagyobb bevonásának is köszönhető, hogy a médiában egyre több figyelem fordul a játékosok magánélete, a csapatok belső és külső viszonyai felé. A focisták ma már nem pusztán sportolók, de közszereplők is. A legtöbb nőt talán egyáltalán nem érdekli egy technikás gól, a csatár válása azonban annál jobban.
Az Adidas világszerte támogatja a női labdarúgást, Magyarországon a labdarúgószövetségen keresztül, mondta Császári Attila, a cég marketingigazgatója. Az Adidas nemcsak sportfelszerelést gyárt a támogatott csapatoknak, hanem ezeket a termékeket a nagyközönségnek is értékesíti. Császári Attila szerint a női vonal nagyon erős, kollekciójuk több mint fele nőies, például karcsúsított felsőkből áll.
A páros évek, vagyis amelyekben vb-t vagy Eb-t rendeznek az eladások tekintetében összehasonlíthatatlanul jobbak a páratlanoknál, ezt szem előtt tartva elmondható, hogy a piac dinamikusan bővül, egyre több terméket adnak el. Hevesi Kriszta egyetért, hogy ruhákon, kiegészítőkön keresztül jól meg lehet fogni a nőket. „Vagány megjelenést kölcsönöznek, ami napjainkban szinten érték egy nő esetében."
Az Adidas sok termékével kimondottan a nőket célozza, marketingszempontból pedig nyilván az sem elhanyagolható tényező, hogy napjaink focistái jellemzően jóképű, vonzó testalkatú férfiak. A sztárfocisták kiválasztásánál a testalkat vagy a vonzó megjelenés természetesen nem lehet kritérium, és egy sportszergyártónak az sem érdeke, hogy a csatár a gól után ledobja magáról a márka nevét viselő mezt (még ha ezt a női drukkerek értékelik is).
Ugyanakkor például David Beckham nyilván éppen azért lett az Adidas reklámarca (többek közt), mert arca sok női szívet megdobogtat. A focisták esetében tudatos gladiátorépítés van, külsejüket, viselkedésüket ennek megfelelően alakítják ki. Hogy ez marketingszempontból esetleg jól jön a sport körül tevékenykedő cégeknek, csak járulékos nyereség. De nemcsak sportszergyártókról beszélünk: ékszerek is készülnek a VB körüli felhajtást kihasználva.
A Chile elleni múlt szombati mérkőzésen a brazil Neymar a Nike aranyszínű cipőjében lépett pályára. A lábbeli a cég Hypervenom Phantom nevű termékének speciális változata, és a focista körüli felhajtást kihasználva természetesen megvásárolható a boltokban. Az ára azonban meglehetősen borsos: Brazíliában 545 dollár az értéke, ez mai árfolyamon több mint 123 ezer forintot jelent. Ezért az összegért 13 gramm színaranyat vásárolhatunk. Brazíliában a cipő többi változata a Neymar-féle árának feléért-negyedéért már beszerezhető.
A Nike háttértörténettel is előállt a cipő reklámozásához. Állítólag Neymar kisfiú kora óta aranyszínű cipőkről álmodott, ez a vágya régen odáig vezette, hogy aranyszínű festékkel kente le hagyományos cipőjét. A Nike úgy döntött, a VB kiváló alkalom arra, hogy létrehozzák számára ezt a különleges lábbelit.
Neymar karrierje során nem ez az első alkalom, hogy valamiféle terméket reklámoz: népszerűsített már jégkrémet, üdítőitalt és alsóneműt is. A csatár marketingszerződéseit apja, Neymar da Silva Santos intézi, aki még 2006-ban céget hozott létre akkor 14 éves fia karrierjének menedzselésére; ez a megoldás akkoriban még újdonságnak számított a brazil futballisták körében.