Kreatív márkainspirátor a BrandFestival-on

Vágólapra másolva!
A reklámpiacon fokozatosan veszi át a pénz helyett a figyelemért folytatott harc. Hogy lehet megszólítani a vásárlót ebben a túlkommunikált világban – elég megveregetni a vállát vagy oda kell csapni? Hogyan lehet a kreativitást az eladás szolgálatába állítani? Az ötlet vajon tényleg a haladás motorja? Az október 26-27-én megrendezésre kerülő BrandFestival számos nemzetközi előadót vonultat fel. A kreatív gondolkodás jövőjével kapcsolatban mutat nemzetközi perspektívát Steve Harrison, brit kreatív márkainspirátor.
Vágólapra másolva!

A magyar közönség idén október 26-27-én személyesen is találkozhat a világ legkeresettebb előadóival a BrandFestival rendezvényen a Budapest Music Centerben. A kétnapos eseményen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják majd meg a stratégiaalkotás és a márkaépítés terén szerzett tapasztalataikat.

A BrandFestival programja idén is a jövő megoldatlan kérdéseire fókuszál, azokat a területeket kutatva, amik tovább lendítik az iparágat. A jelen tendenciái alapján vizsgálja a jövő marketingkommunikációs trendjeit: a branded content-től egészen a multi-screen storytelling-ig. Az esemény abban ad majd útmutatást a márkáknak, hogy a régi push módszerek helyett milyen márkázott tartalom alapú, multiscreen reklámmegoldásokkal juttassák el üzenetüket a célközönségnek.

A tematika évről-évre izgalmas szakmai muníciót ad a kommunikációs ágazat szereplőinek - a megrendelői, tartalomszolgáltatói és ügynökségi oldalnak egyaránt. A kétnapos eseményen a nemzetközi márkaépítés világából ismert nagy nevek társaságában, interkulturális közegbe kerülhet az idelátogató.

Forrás: BrandFestival

Az információs technológiák új világát nem az anyagi javak szűkössége, hanem az el- és megosztható figyelem szűkössége jellemzi. A pénzvaluta helyét fokozatosan átveszi a figyelemvaluta. A „reklámimpulzusok” hatását figyelemben mérjük. A reklám alkoholistává váló fogyasztókat egyre nehezebb a márkáknak elérni. Az egyik legjelentősebb kihívás, hogy milyen online és offline felületmix vezet a figyelem optimális egyensúlyához? Hogyan lehet hatékonyan megszólítani a vásárlót ebben a túlkommunikált világban - elég megveregetni a vállát vagy oda kell csapni a légkalapáccsal? Melyik ÖTLET a legcélravezetőbb? Az emlékezetes reklámkampányok hátterében ugyanis ez áll. A kreatív-alkotó vénájú Steve

Harrison egyszerű ötletalkotási technikákat javasol. A „reklámcsináló” szakemberek sikerrel alkalmazhatják az általa meghonosított ötletalkotás módszerét. Az ötlet vajon tényleg a haladás motorja? Ezekre a sokakat izgató kérdésekre a BrandFestival-on Steve Harrison brit kreatívigazgató, író, rendező válaszol majd.

A 2001-ben megalapított Harrison Troughton Wunderman ügynökség keretében olyan közismert márkáknak készített sikeres és reklámfesztiválokon díjazott kampányokat, mint a Xerox, IBM, Microsoft, Vodafone, Rolls Royce. Direkt marketing kategóriában ő büszkélkedik a legtöbb Cannes-i Oroszlánnal a világon, ami az eladások vonatkozásában az egyik legfontosabb díjazási kategória. Steve-t a reklámszakma irányadó orgánuma, a Campaign Magazin, generációja legnagyobb direkt marketinges kreatívjának választotta. Szintén a Campaign a könyvszemléjében a „How to Do Better Creative Work?” című írását a (reklám)kreatív-alkotási folyamat egyik legsikeresebb bemutatásaként említi. 2012-ben publikálta egyedülálló reklámtörténeti könyvét, amely a „San Franciscó-i Szókratész” néven elhíresült reklámszakember, Howard Gossage életét és munkásságát mutatja be. Hazánkban „Howard Gossage - A 20. század legnagyobb reklámszakemberének elfeledett története” címmel jelent meg.

Forrás: BrandFestival