A mobilszolgáltatás piacán, legalábbis ami az előfizetések értékesítését jelenti, nincs szezonalitás, hacsak a karácsonyt megelőző időszakot nem tekintjük annak - mondta Simon Márta, a Pannon GSM marketing igazgató-helyettese. November-decemberben az évi átlagos hónapokhoz képest 30-50 százalékkal növekszik az értékesítés. A nyári hónapokban viszont nem érzékelik a forgalom változását.
A szabadságolások hónapjai a Westel Mobilnál is csak igen elenyésző mértékben hatnak a forgalomra - mondta Winkler János, a társaság vezérigazgató-helyettese, marketing és értékesítési igazgató. Manapság folyamatosan növekszik a "pre-paid" előfizetők száma, ami tovább "mérsékli az amúgy is elhanyagolható szezonalitást". A "pre-paid" és a havidíjas előfizetők megoszlásáról a két társaságnál nem kívántak adatokat mondani. Winkler János annyit elárult, hogy a nyugat-európai országokban a előrefizetők aránya 70-80 százalék körül alakul.
Hajnal László
(Magyar Hírlap)
Ajánlat: