Vágólapra másolva!
Jelentős csúszások nem lehetnek az aktuális hazai sztrádaépítésekkel kapcsolatosan - közölte Tarnóczi László, a Magyar Fejlesztési Bank szóvivője. Tarnóczi szerint ugyanis szeptemberben felgyorsul a tempó mind az M3-ason, mind pedig az M7-esen.
Vágólapra másolva!

Szeptemberben elkezdődnek az M7-esen a munkák. Elsőként az M7-esre vezető bal pálya leállósávjának aszfaltozását végzik majd el a kivitelezők. Erre a részre egy négy centiméteres aszfaltréteg kerül, s ettől kezdve Székesfehérvárig kétszer két sávon lehet majd az úton haladni, s így megkezdődhet a jobb pályán a kivitelezés. Az aszfaltréteg felvitelével az elképzelések szerint október közepéig kell készen lenni. Erre a feladatra ugyan még nincs kivitelező, de a munka volumene nem akkora, hogy gyors döntés esetén gondot okozna a határidő teljesítése.

Ugyancsak a következő hónapban várható döntés a szekszárdi hídra le- és felvezető, mintegy húsz kilométernyi út megépítéséről is. Információnk szerint a Vegyépszer és a Betonút páros is adott be erre a munkára pályázatot. Jelenleg az ártárgyalások folynak.

Mint ismert, a szekszárdi híd kivitelezője a magyar hídépítő konzorcium, melynek vezetője a Vegyépszer és tagja a Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezetgyártó Rt. A Duna-hidat bruttó 11,7 milliárdért építik fel.

Ugyanez a társaság építi majd fel az M3-as-hoz kapcsolódó két hidat. Az egyik a Tisza-híd, ez a folyó partján fekvő Oszlár és Polgár között keresztezi a folyót. A másik egy védetté nyilvánított mocsárrétet átívelve épül meg 240 méteres hosszban. Ezek áfa nélkül 14,2 milliárd forintba kerülnek. Tarnóczi László szerint a kivitelezők a szeptember 2-ai határidőnél minden bizonnyal ismét korábban megkapják bankgaranciát, s ha korábban érvénybe lép a szerződés, a munkát is hamarabb elkezdhetik. Egyébként mind az utak, mind pedig a hidak esettében fix áras és határidős szerződéseket kötöttek, így a kivitelezők érdeke a munka gyorsítása.

Arról nem sikerült információt szereznünk, hogy a kormány tervezi-e a már megkötött és érvényben lévő autópálya- és hídépítési kivitelezői szerződések miatt határozatának módosítását. A kormányhatározat ugyanis a szerződésektől eltérően egy, másfél évvel korábbi határidőket tartalmaz. Így például az M3-as Füzesabonytól Polgárig terjedő szakaszának eredetileg már a jövő év végére készen kellene lenni, míg a szerződést 2002. november 30-ai befejezési határidőt tartalmaz. Az M7-es-nek pedig eredetileg 2001. december végére kellene elkészülnie, hiszen a kormányhatározat szerint 2002. január 2-án már be kell vezetni a díjfizetést. Az érvényes szerződés szerint a hidaknál mindenképpen határidőcsúszás lesz, hiszen a kivitelezőkkel csak 2003. június végi időpontra szerződtek. A kormány pedig eredetileg már a jövő év végét határozta meg átadási időnek.

Iván Gizella

(Magyar Hírlap)

Ajánlat: