Decemberben kevesebb autó fogyott Nyugat Európában

Vágólapra másolva!
Mintegy 8, 2 százalékkal kevesebb új autót adtak el decemberben Nyugat Európában az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A gyengébb eredmények oka elsősorban az emelkedő üzemanyagárakban keresendő. A Volkswagen és a Peugeot-Citroen növelni tudta piaci részesedését, a Renault és a General Motors eladási adatai viszont csökkentek 1999 decemberéhez képest.
Vágólapra másolva!

A nyugat európai autóeladások 8, 2 százalékkal csökkentek az elmúlt hónapban 1999 hasonló időszakához képest. A német, francia és spanyol vásárlók inkább használt autókat vettek, vagy elhalasztották az autóvásárlást a magasabb üzemanyagárak, illetve növekvő kamatok miatt.

Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint a decemberi eladások 963 198-ról 883 761 -ra csökkentek 1999-ben. A 2000- es adatok 2, 2 százalékos csökkenést mutatnak az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A tavalyi évben összesen 14, 74 millió autót adtak el Európa szerte, míg 1999- ben 15 milliót. A Volkswagen AG és a PSA Peugeot-Citroen SA szerezte meg az európai piac nagyobb részét a Renault SA és a General Motors Corporation kárára.

Németországban a kereslet mintegy 11 százalékkal esett vissza, a használtautó-vásárlások megnövekedett számának köszönhetően. Az üzemanyagárak 20 százalékos emelkedése és a hitelkamatok alakulása elkedvetlenítette a vásárlókat. A franciaországi eladások az év eleji kedvező eredmények után csökkeni kezdtek leginkább a nyilvántartási szabályok változásai miatt.

A Volkswagen, Európa legnagyobb autógyártója tavaly decemberben 19,9 százalékról 20, 6 százalékra növelte piaci részesedését az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A Peugeot Citroen ugyanebben az időszakban szintén növelte piaci részesedését a korábbi 12, 5 százalékról 13, 6 százalékra. Csökkent viszont a General Motors és a Renault részesedése. Az előbbinek 11, 8 százalékról 10, 5 százalékra, az utóbbinak pedig 12, 2 százalékról 10 százalékra módosultak az adatai.

A spanyol eladási adatok ugyancsak csökkentek tavaly decemberben mintegy 21 százalékkal. A spanyol piac szűkülésének oka szintén az üzemanyagárak emelkedésében keresendő.

Olaszországban az adatok nem változtak számottevően a tavalyelőttiekhez képest, 0, 6 százalékkal több új autót adtak el mint egy évvel korábban.

Az általános tendenciákkal szemben az Egyesült Királyságban 2000 decemberében közel 27, 5 százalékkal több új autót vásároltak mint 1999- ben.

A 2000. decemberi és az egy évvel korábbi autóértékesítési adatok Európában

Piaci részesedés 2000. dec

Piaci részesedés 1999. dec

Értékesített autók (db) 2000. dec

Értékesített autók (db) 1999. dec

Változás (%)

VW

20,6

19,9

182 292

191 987

-5

PSA

13,6

12,5

120 042

120 745

-0,6

Japán gyárak

11

10,7

97 327

102 928

-5,4

GM csoport

10,5

11,8

92 523

113 326

-18,4

Ford csoport

10,5

10,7

92 518

103 102

-10,3

Renault

10

12,2

88 817

117 522

-24,4

Fiat Group

8,4

8

74 053

77 192

-4,1

DaimlerChrysler

6,8

5,9

60 447

56 616

6,8

Koreai gyárak

3,4

3,5

29 652

33 903

-12,5

BMW

3,5

3,1

30 512

29 445

3,6

Rover

1,3

1,5

11 102

14 120

-21,4

Az összes gyártó:

883 761

963 198

-8,2

A 2000-es és az 1999-es autóértékesítési adatok Európában

Piaci részesedés 2000.

Piaci részesedés 1999.

Értékesített autók (db) 2000.

Értékesített autók (db) 1999.

Változás (%)

VW

18,7

18,8

2 755 842

2 837 006

-2,9

PSA

13,1

12,1

1 929 681

1 823 884

5,8

Japán gyárak

11,4

11,5

1 676 043

1 733 630

-3,3

GM csoport

10,8

11,5

1 594 741

1 736 488

-8,2

Ford csoport

10,8

11,7

1 588 797

1 760 651

-9,8

Renault

10,6

11

1 557 218

1 655 588

-5,9

Fiat Group

10

9,5

1 475 240

1 433 386

2,9

DaimlerChrysler

6,2

5,6

911 574

845 849

7,8

Koreai gyárak

3,4

3,2

504 979

478 734

5,5

BMW

3,4

3,2

498 274

485 130

2,7

Rover

1,3

1,5

197 329

227 582

-13,3

Az összes gyártó:

14 742 003

15 066 357

-2,2

Forrás: Bloomberg

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Volkswagen

Peugeot-Citroen