Magyarországon 2030-ra lehet európai színvonalú úthálózat

Vágólapra másolva!
Harminc éven belül kiépülnek Magyarországon az Európai Unió közlekedési folyosóihoz és a nemzetközi úthálózatokhoz csatlakozó útszakaszok. 2030-ra hazánkban 3700 kilométer hosszú lesz a gyorsforgalmi úthálózat, és ebből 2000 kilométer lesz autópálya. A következő három év során megépül az M3-as Polgárig tartó szakasza, a szekszárdi Duna-híd és befejeződik az M7-es továbbépítése is.
Vágólapra másolva!

Az országos közúthálózat fejlesztésének távlati, 30 éves terve azzal számol, hogy Magyarországon 2030-ra az országhatárig kiépülnek az Európai Unió kiemelt közlekedési folyosóihoz, valamint a környező országok nemzetközi úthálózataihoz csatlakozó útszakaszok - adja hírül a Napi Gazdaság.

2030-ra a hagyományosan sugaras szerkezetű úthálózat gyűrűs és átszelő irányú kapcsolatokat biztosító úthálózattá alakul, továbbá megépülnek a főúthálózat hiányzó elemei és a szükséges elkerülő szakaszok is.

A távlati terv szerint 2030-ban a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza 3700 kilométer, ebből 2000 kilométer lesz az autópálya. Ezzel Magyarország a motorizációban és a közúthálózat fejlettségében 2030-ra elérheti az unióra jellemző ellátottsági szintet.

A Pénzügyminisztérium az autópálya-beruházások finanszírozási terveit a jövő hétre ígéri. A Széchenyi terv részeként 2003-ig megépül az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakasza, a Polgárt elkerülő út, a szekszárdi Duna-híd, illetve befejeződik az M7-es továbbépítése. Az idén 114 milliárd forint, 2002-ben pedig 102,8 milliárd forint jut a beruházások megvalósítására.

(Üzleti Negyed)