Tavaly több drága háztartási gépet vásároltunk

Az inflációt meghaladó mértékben nőtt tavaly a háztartási elektromos készülékek forgalma az előző évhez képest. A GfK Hungária piackutató előzetes adatai szerint a háztartások kiadásainak bővüléséből és átrendeződéséből jelenleg leginkább az elektromos háztartási készülékek forgalmazói profitálnak.

A GfK felméréséből kiderül: a nagyobb elektromos háztartási készülékek (hűtőszekrények, mosógépek) piaca 2000-ben mintegy 8 százalékkal bővült. Az ebbe a csoportba sorolt háztartási gépek forgalma meghaladta a 90 milliárd forintot. A tavalyi év első nyolc hónapjában 16 százalékkal több mikrohullámú sütőt és mosogatógépet értékesítettek, mint egy évvel korábban.

A háztartási kisgépek forgalma ugyanakkor visszaesett. Tavaly csak elektromos fogkeféből, vízforralóból, cylinder porszívóból, kávéfőzőből, turmixgépből és kenyérpirítóból adtak el az 1999-es mennyiségnél többet.

Az elektromos háztartási készülékek piaca 2000-ben a GfK előzetes adatai szerint 10-15 százalékkal nőtt éves összehasonlításban. A piac értéke mintegy 200 milliárd forint volt. Ennek a tetemes összegnek a felét a vásárlók szórakoztató elektronikai cikkekre költötték: az intézet adatai szerint mintegy 30 százalékkal több videómagnót, audio toronyt, és CD-lejátszót értékesítettek.

Szórakoztató elektronikai cikkek eladásának bővülése 2000 február és szeptember között, 1999 hasonló időszakához viszonyítva, százalékban

Termék

Érték

Mennyiség

Kategória átlaga

+15

+11

Színes tv

+18

+15

Videó lejátszó

+23

+33

Videó kamera

+9

-1

Stabil audio

+14

+27

Audio torony

+16

+31

CD lejátszó

-4

-3

Hordozható audio

-5

-4

Rádió

-7

-2

Walkman

-11

-8

Hordozható CD

+26

+27

Forrás: GfK Hungária

(Üzleti Negyed)

Ajánlat.

GfK Hungária