Kétmilliárd dollárt költ terjeszkedésre a Tesco

Vágólapra másolva!
A legnagyobb brit áruházlánc, a Tesco 2002 végéig 2 milliárd dollárt költ ázsiai és kelet-európai terjeszkedésre - jelentette a Bloomberg hírügynökség. A vállalat elnökhelyettese azzal indokolta az agresszív terjeszkedést, hogy a brit piac növekedési kilátásai korlátozottak.
Vágólapra másolva!

A Tesco elnökhelyettese, David Reid a Bloomberg hírügynökségnek elmondta: nemcsak a fejlődő piacokon való terjeszkedés, hanem nyugat-európai vállalatfelvásárlások is napirenden vannak az elkövetkező szűk két évben.

Az elnökhelyettes az agresszív terjeszkedési terveket azzal indokolta, hogy a cég hagyományos piacain a növekedési kilátások korlátozottak. A cég az elmúlt két évben a brit piacon 7,4 százalékos növekedést ért el az 1998-as 12,4 százalékos bővülést követően; eközben a külföldi eladások értéke 40 százalékkal emelkedett. Nyugat-Európán kívül a Tesco versenyhátrányban van riválisaival szemben: míg a brit vállalatnak 140 áruháza van, addig a francia Carrefour 745, a holland Royal Ahold 2600 áruházat birtokol a hagyományos piacnak számító Nyugat-Európán kívül.

A vállalat terveiben az szerepel, hogy Kelet-Európában és Ázsiában összesen a jelenlegi 60 helyett 130 áruházuk lesz 2002 végére. A Tesco elsősorban azokban az országokban kíván terjeszkedni, ahol már betört a piacra.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: