A Tesco elnökhelyettese, David Reid a Bloomberg hírügynökségnek elmondta: nemcsak a fejlődő piacokon való terjeszkedés, hanem nyugat-európai vállalatfelvásárlások is napirenden vannak az elkövetkező szűk két évben.
Az elnökhelyettes az agresszív terjeszkedési terveket azzal indokolta, hogy a cég hagyományos piacain a növekedési kilátások korlátozottak. A cég az elmúlt két évben a brit piacon 7,4 százalékos növekedést ért el az 1998-as 12,4 százalékos bővülést követően; eközben a külföldi eladások értéke 40 százalékkal emelkedett. Nyugat-Európán kívül a Tesco versenyhátrányban van riválisaival szemben: míg a brit vállalatnak 140 áruháza van, addig a francia Carrefour 745, a holland Royal Ahold 2600 áruházat birtokol a hagyományos piacnak számító Nyugat-Európán kívül.
A vállalat terveiben az szerepel, hogy Kelet-Európában és Ázsiában összesen a jelenlegi 60 helyett 130 áruházuk lesz 2002 végére. A Tesco elsősorban azokban az országokban kíván terjeszkedni, ahol már betört a piacra.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: