A GfK a kutatást a 15 éves és idősebb népességet reprezentáló ezer fő személyes megkérdezésével végezte el. A piackutató intézet felmérése alapján elmondható, hogy a tévé a legnagyobb arányban a 29 évesnél fiatalabbakat, illetve a nagyvárosokban élőket éri el a biztosításokról szóló hirdetésekkel és tájékoztatással. Ahogy nő az iskolai végzettség, úgy egyre nagyobb a lapokból, azaz a nyomtatott sajtóból informálódók aránya.
Ugyanilyen összefüggés látható a jövedelem, illetve a lakóhely nagysága szerint is. Minél nagyobb a megkérdezett háztartásában a havi nettó jövedelem, vagy minél nagyobb lélekszámú településen lakik valaki, annál inkább tájékozódik a nyomtatott sajtóból.
A GfK szerint a válaszadók egyharmada sehonnan sem tájékozódik a biztosításokról, mi több egyáltalán nem érdeklődik irántuk. Legkevésbé éri el a biztosítókról szóló információhalmaz a 60 éveseket és az idősebbeket, az alacsony iskolai végzettségűeket, illetve a kimondottan kevés jövedelműeket, valamint a kis falvakban élők csoportjait.
A GfK egy korábbi felmérése alapján az elmúlt év során gyarapodott mind a személyre szóló, mind a háztartási biztosítások száma. A felnőtt lakosságot reprezentáló ezerfős mintán végzett kutatás szerint 2000. negyedik negyedévében a megkérdezettek 43 százaléka rendelkezett valamilyen személyre szóló biztosítással, ami 3 százalékpontos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. A válaszadók 70 százalékának háztartására kötöttek valamilyen biztosítást, egy évvel korábban ez az arány 68 százalék volt.
A biztosítókról való tájékozódás forrásainak megoszlása életkor szerint (százalékban)
Életkor |
Tv-reklám |
Nyomtatott |
Barátok, |
15-19 éves |
67 |
21 |
24 |
20-29 éves |
54 |
35 |
28 |
30-39 éves |
44 |
20 |
20 |
40-49 éves |
47 |
25 |
29 |
50-59 éves |
53 |
31 |
18 |
60 éves és idősebb |
30 |
18 |
19 |
Országos átlag |
47 |
25 |
23 |
Forrás: GfK Piackutató Intézet
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: