A háztartások kétharmada rendelkezik biztosítással

Vágólapra másolva!
A felnőtt lakosság közel fele a tévéreklámokból tájékozódik a biztosítókról és ajánlataikról, de jelentős a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetések hatása is - többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet csütörtökön közzétett első negyedéves felmérése. A jelentés szerint a háztartások közel kétharmada rendelkezik valamilyen biztosítással.
Vágólapra másolva!

A GfK a kutatást a 15 éves és idősebb népességet reprezentáló ezer fő személyes megkérdezésével végezte el. A piackutató intézet felmérése alapján elmondható, hogy a tévé a legnagyobb arányban a 29 évesnél fiatalabbakat, illetve a nagyvárosokban élőket éri el a biztosításokról szóló hirdetésekkel és tájékoztatással. Ahogy nő az iskolai végzettség, úgy egyre nagyobb a lapokból, azaz a nyomtatott sajtóból informálódók aránya.

Ugyanilyen összefüggés látható a jövedelem, illetve a lakóhely nagysága szerint is. Minél nagyobb a megkérdezett háztartásában a havi nettó jövedelem, vagy minél nagyobb lélekszámú településen lakik valaki, annál inkább tájékozódik a nyomtatott sajtóból.

A GfK szerint a válaszadók egyharmada sehonnan sem tájékozódik a biztosításokról, mi több egyáltalán nem érdeklődik irántuk. Legkevésbé éri el a biztosítókról szóló információhalmaz a 60 éveseket és az idősebbeket, az alacsony iskolai végzettségűeket, illetve a kimondottan kevés jövedelműeket, valamint a kis falvakban élők csoportjait.

A GfK egy korábbi felmérése alapján az elmúlt év során gyarapodott mind a személyre szóló, mind a háztartási biztosítások száma. A felnőtt lakosságot reprezentáló ezerfős mintán végzett kutatás szerint 2000. negyedik negyedévében a megkérdezettek 43 százaléka rendelkezett valamilyen személyre szóló biztosítással, ami 3 százalékpontos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. A válaszadók 70 százalékának háztartására kötöttek valamilyen biztosítást, egy évvel korábban ez az arány 68 százalék volt.

A biztosítókról való tájékozódás forrásainak megoszlása életkor szerint (százalékban)

Életkor

Tv-reklám

Nyomtatott
sajtóreklám

Barátok,
ismerősök

15-19 éves

67

21

24

20-29 éves

54

35

28

30-39 éves

44

20

20

40-49 éves

47

25

29

50-59 éves

53

31

18

60 éves és idősebb

30

18

19

Országos átlag

47

25

23

Forrás: GfK Piackutató Intézet

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

GfK Piackutató Intézet