Az átalánydíjas szolgáltatás megszüntetése jót tett a T-Online-nak

2001.08.01. 15:27

A vártnál kevesebb, 56,9 millió eurós veszteséget jelentett a második negyedévre Európa legnagyobb internet-szolgáltatója, a T-Online AG. A Deutsche Telekom leányvállalata a veszteségek lefaragását jórészt a telefonos, átalánydíjas hozzáférés megszüntetésének köszönheti - közölte a cég szerdán.

A T-Online vesztesége közel 10 millió euróval marad el az elemzők által várt 65,2 millió eurótól, illetve az első negyedévi 66,4 milliós üzemi veszteségtől. A csökkenés nagyrészt annak tudható be, hogy a veszteséget termelő átalánydíjas, telefonos kapcsolatot már nem kínálja ügyfelei számára a cég. Ugyanakkor közölték azt is, hogy a már megkötött szerződések miatt ebben az évben még további veszteségekkel jár az említett kapcsolat üzemeltetése.

A T-Online ügyfeleinek száma az utóbbi egy évben 45 százalékkal emelkedett, és elérte a 9,2 milliót, árbevétele pedig 53 százalékkal 539 millió euróra nőtt.

A T-Online elektronikus kereskedelemből és az oldalain feladott hirdetésekből származó bevételei a második negyedévben 36,6 millió euróra emelkedtek az első negyedévi 31,3 millióról. A társaság azt tervezi, hogy 2004-ig az összbevételen belül 30 százalék fölé emelkedik a fent említett forrásokból származó bevétel.

Néhány elemző megkockáztatja, hogy a fejlemény az internet-szolgáltatókkal kapcsolatos tőzsdei hangulat általános, pozitív irányú változását vetíti előre, mások azonban óvatosabbak, és korántsem biztosak benne, hogy tartós trendről van szó.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

T-Online