Az erotika felé nyitnak a német internetes tartalomszolgáltatók

2001.08.01. 17:22

Szexhullám söpör végig a német internetes vállalkozásokon, az igazgatótanácsok tagjainak gondolata az erotika körül forog. A tartalomszolgáltatók millió márkás bevételek reményében szexoffenzíát indítanak a hálón - írja szerdán megjelent összeállításában a Világgazdaság. A piacra többek között olyan komoly nevek is beszállnak, mint a T-online internetszolgáltató.

A hatalmas ráfordítások után nem halogatható tovább a megtérülés - a közelmúltban számos német internetszolgáltató jutott hasonló következtetésre. Mindannyian az erotika és a szex témájában vélik felfedezni az üzleti lehetőséget. Igaz, ezzel további befektetéseket kell vállalniuk: szakértők szerint egy profi elektronikus szexshow havi fenntartása bő 100 ezer márka. Megelőzve a briteket és a franciákat, a németek a virtuális szex leghálásabb fogyasztói, akik a Financial Times német kiadásának adatai szerint a világhálón pénzügyi információkra és erotikus látnivalókra költenek a legtöbbet.

A Freenet AG már jövőre márkában milliós nagyságrendű bevételt vár fejlesztés alatt álló erotikus szolgáltatásaitól. A hamburgi cég élenjár a társkeresésben: júniusban Fundorado néven közös vállalatot alapított a szexkellékeket postai utánküldéssel értékesítő Orionnal és az emelt díjszabású telefonszex-szolgáltatásban érdekelt Audiofonnal. Hamarosan a hálóra kerülő, "erotikus életstílus portálként" meghatározott szolgáltatásuk a szexpiac keményebb szegmensét veszi célba. "Az erotikában sok pénz van, és ki is akarjuk aknázni az ígéretes lehetőséget" - kommentálja cége hasonló elképzeléseit Thomas Holtrop, a T-online vezetője.

Megállapítása egybevág a brit Datamonitor felmérésének eredményével, amely szerint az elektronikus bevételek kétharmada a digitalizált szexet kínáló vállalkozásoknál csapódik le. Az előrejelzések szerint Németország elektronikus szexpiaca 2003-ban több mint hárommilliárd márkával kecsegteti a szolgáltatókat. A Tomorrow Internet AG ősztől rukkol ki a német piacon elismert márkának számító Beate Uhse (BU) szexfelszerelések kínálatára épülő informatív honlapjával, amelynek látogatói a segédeszközök bemutatása mellett letölthetik a szexuális tanácsadást, a játékokat vagy az erotikus rajzfilmeket is.

A német Spiegel versenytársának számító Focus elektronikus változatának közreadására létrehozott Focus Digital AG az amerikai Playboy-jal alakított ki együttműködést. Ennek keretében szeptembertől Playboy.de címmel férfiaknak szóló internetes életstílus- és szórakoztató magazint forgalmaz a hálón. Ugyancsak a szex segítségével igyekszik konszolidálni szerény bevételei miatt megrendült pénzügyi helyzetét a Yahoo! keresőprogram, amely tavasztól Felnőtt erotika címmel működtet keményebb látványosságot kínáló internetes videó- és DVD-butikot. A szexhullámból nem maradhat ki a felnövekvő fogyasztói nemzedék sem: "esztétikusan erotikus" szexlapot indít vásárlóinak az elsősorban a 18 év alattiakat kiszolgáló internetes csomagküldő német GMX is - írta a Világgazdaság.