Nemcsak a pályán tarol a Manchester United

Vágólapra másolva!
A Manchester United brit sztárklub a júliussal végződő pénzügyi évében közel 130 millió fontos nyereséget könyvelhetett el, ami 30 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi profithoz viszonyítva. A nyáron további világklasszisokkal erősítő MU a játékosokra fordított hatalmas összegeket többek közt a Vodafone távközlési szolgáltatóval és a Nike sportruházat-gyártó óriással kötött hosszú távú stratégiai együttműködésekkel ellensúlyozza. 
Vágólapra másolva!

A világ egyik legsikeresebb futballklubja, a Manchester United nyereségének 30 százalékos növekedéséről számolt be hétfőn - írja a BBC.

A tavalyi évben bajnokságig jutó, és jelenleg a harmadik helyen tanyázó United a júliussal végződő pénzügyi évében 129,6 millió fontos nyereséget könyvelhetett el, 21,8 millió fonttal többet, mint egy évvel korábban.

A MU hétfői közleményében bejelentette, hogy a jövőben pénzügyi szolgáltatások indítását, például személyi kölcsönök folyósítását, biztosítási kötvények értékesítését, jelzálog-hitelezés indítását és hitelkártyák eladását is tervezi.

A klub az elmúlt időszakban közel 50 millió fontot költött a csapat megerősítésére, és közölte, hogy az első csapat legtöbb játékosával hosszú távú szerződést kötött, amelyek jelentős költségeket rónak a tulajdonosokra. A MU a nyáron 18 millió fontért megvásárolta a holland Ruud van Nistelrooy-t a PSV Eindhoventől, és 28 millió fontot költött a Lazio argentín hátvédjére, Juan Veronra. A klub vezérkara szerint ezek a sztárigazolások már a jelenlegi pénzügyi évre is kifejtik profitgeneráló hatásukat. Az Old Trafford kibővítése - 67 700 néző befogadására - a jegybevételek további növekedését eredményezte.

A sikeres üzleti modellt megvalósító klub hétfői közleménye szerint a játékosokra fordított költségek további emelkedését várják. A futballisták fizetése jelenleg az éves bevétel 39 százalékát teszi ki. Érdekes módon a Premier League-ben ez a legalacsonyabb arány.

A Vodafone-nal és más vállalatokkal kötött szponzori megállapodások 22,5 millió fontos bevételt hoztak a United konyhájára, szemben az egy évvel korábbi 18,5 milliós szponzori bevételekkel.

A hatalmas költségek ellensúlyozására Manchester United - a Vodafone mellett - a Nike sportruházat-gyártó vállalattal 303 millió fontos stratégiai szövetséget kötött, amely a jövő év augusztusában lép életbe. A szerződés értelmében a jövőben a Nike gyártja a MU teljes felszerelését.

A klub a TV-közvetítésekből származó bevételek jelentős emelkedését várja, miután a MUTV és a csapat hivatalos weboldala visszakapja a Premier League-től bajnoki mérkőzések közvetítési jogát.

Hétfőn kora délután a Manchester United részvényeinek árfolyama 1,31 font volt a londoni értéktőzsdén, 1 pennyvel, azaz 0,76 százalékkal drágább a pénteki záróárnál.

A részvények egyébként az év eleje óta mintegy 50 százalékot veszítettek értékükből, mert a befektetők aggódni kezdtek a nagy kiadások, és általában a csapat jövője miatt, ugyanis az eddigi sikerek kovácsa, Alex Ferguson menedzser jövőre nyugdíjba vonul.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: