Nő a különbség a "kötelező" díjak között - Az ügyfél elsősorban nem az ár alapján választ

Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb a különbség a gépjármű kötelező felelősségbiztosítási (gkfb) díjak között. Van olyan autós, aki akár 40 százalékkal is olcsóbb biztosítást köthetne, valamilyen okból azonban mégsem teszi. A Gfk Piackutató Intézet felmérése szerint a legtöbb leendő ügyfél barátai, ismerősei tanácsára hallgat, a kedvező feltételeket pedig csupán a harmadik helyen említik a megkérdezettek.
Vágólapra másolva!

A biztosítással nem rendelkezők általában eléggé tanácstalannak mutatkoznak abban, hogy mi alapján válasszanak társaságot. Legtöbben barátaikra, ismerőseikre hallgatnak, vagy az általuk ismert cégek közül választanak ki egyet; őket követi a biztosítási üzletkötő vagy az ügynök tanácsa - áll a Gfk felméréséről szóló közleményben (a kutatás az egész biztosítási piacot mérte fel, feltételezhetjük azonban, hogy a "kötelezők piacán" hasonló tendencia érvényesül).

Az ügyfelek háromnegyede váltana

A biztosítással rendelkezők egynegyede kategorikusan kijelentette, hogy nem váltana biztosítót, a többiek - a megkérdezettek háromnegyede - azonban hajlandó volna új társaságot keresni.

Azoknál, akik elképzelhetőnek tartják a biztosítóváltást - ezt kötelező biztosítás esetén november végéig tehetik meg az ügyfelek - csak harmadik helyen szerepelnek a biztosító társaságok kiválasztási kritériumai között a "kedvező feltételek", vagyis a biztosítás ára. A potenciális ügyfelek ugyanis legnagyobb számban azért döntenek egy-egy biztosítótársaság mellett, mert az "jó nevű" vagy "megbízható"; ez utóbbi kritériumok főleg a 49 évesnél idősebbek és diplomások számára fontos.

Az, hogy a társaság jó nevű legyen, leginkább a 29 évesnél fiatalabbak és észak-magyarországiak számára lényeges, pedig - mint az korábbi írásainkból kiderült - a fiatalok esetében a legtöbb társaság gkfb-díja felárat tartalmaz. Érdekes módon a kedvező feltételek a 140 000 forint havi nettó jövedelmet meghaladó háztartásban élőknél fontosabb, mint az átlag háztartásban, igaz számukra ennél is fontosabb a cég megbízhatósága.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Kötelező 2002
(az Üzleti Negyed összeállítása - minden amit a biztosításokról tudni lehet)