Az MFB és az MFB-törvény értelmében közvetve az állam az, aki garanciát vállalt a 180 milliárd forintos konzorciális hitelre, melyből az NA Rt. még az idén fel kívánt venni 60 milliárdot.
Autópálya-fejlesztésre az idén 114 milliárd forintot, a jövő évre pedig 102,4 milliárd forintot ír a Széchenyi-terv. Az NA Rt. idén 50 milliárd forintot költött - M7-es felújítására, M3-as szakaszának meghosszabbítására, az ezekhez kapcsolódó utak fejlesztésére, felújítására.
Az idei év , és az NA Rt. várhatóan még 25 milliárd forint felhasználását teszi lehetővé, aminek kifizetése a szerződés aláírása nélkül nehézségekbe ütközik: átmeneti megoldásként tehát az MFB, a nyáron kibocsátott 450 millió eurós devizaalapú kötvényéből fedezi az építkezéseket.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Öt százalék emelés várható az autópályákon
(2001. november 5.)
Új elnök a Nemzeti Autópálya Rt. élén
(2001. augusztus 16.)
Az OTP-CIB-MKB konzorcium 180 milliárdos hitelt ad az autópályára
(2001. augusztus 15.)