Rekord eladások Nyugat-Európában

Vágólapra másolva!
A francia és a nyugat-európai autópiac 2001-ben jelentős forgalmat bonyolított, és várhatóan jövőre is megőrzi stabilitását - állapítja meg a gépkocsikonstruktőrök francia bizottságának (CCEA) legfrissebb jelentése. Az ACEA szerint az év első tíz hónapjában 12,8 millió személygépkocsit adtak el az európai piacokon, 0,2 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.
Vágólapra másolva!

A francia gazdasági környezetben azt tekintik meghatározónak, hogy a növekvő munkanélküliség elsősorban a 25 év alatti korosztályt érinti, tehát nincs közvetlen hatása az új gépkocsivásárlások szempontjából meghatározó idősebb korosztályok körében. Az eladások növekedését az alacsony kamatlábnak és a viszonylag stabil inflációs szintnek tulajdonítják.

A nagy márkacsoportok eladásai 2001 első felében:

Volkswagen-csoport (VW, Audi, Seat, Skoda)

1 500 000

-2,3 százalék

PSA-csoport (Citroën, Peugeot)

1 000 000

13 százalék

General Motors (Opel/Vauxhall, Saab)

912 000

3 százalék

(forrás: ACEA)

Idén novemberig közel 2,1 millió új francia gépkocsi talált gazdára, amivel máris elérték az előző három év átlagát, ez év végéig pedig összesen 2,225 millió gépkocsi étékesítésére számítanak. Ez a CCFA szerint az 1991 óta mért legjobb eredmény. A pozitív várakozásokat megerősítik az Európai autógyártók szövetségének (ACEA) az év első tíz hónapjáról közzétett adatai, amelyek szerint idén eddig 12,8 millió személygépkocsit adtak el az európai piacokon, 0,2 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában.

Az új gépkocsik iránti kereslet az idei első tizenegy hónapban 5,7 százalékkal nőtt a tavalyi hasonló időszakhoz képest. 2,09 millió új gépkocsi talált gazdára. Csak novemberben esett vissza kissé a forgalom, a bővülés üteme 3,3 százalékra csökkent tavaly novemberhez képest. Ebben a hónapban 182 181 gépkocsit vásároltak.

A piac legeredményesebb szereplője a PSA Peugeot-Citroen csoport, amelynek forgalma a tavalyi hasonló időszakhoz képest 15,4 százalékkal nőtt: 703 470 gépkocsit értékesítettek. Ezen belül a Citroen - a Xara Picasso típusnak köszönhetően - 10,7 százalékos növekedési aránnyal szerepel, a Peugeot 18,6 százalékos eredménye - 430 127 új autót forgalmazott - pedig elsősorban a 206-os iránti érdeklődésből adódik. Jelenleg ez a típus a listavezető, megelőzi a Renault Clio és a Mégane iránti keresletet is.

Menetel a Porsche is

A stuttgarti konszern az augusztustól novemberig terjedő időszakban - előzetes adatok szerint - 6,3 százalékkal 1,18 milliárd euróra növelte árbevételét, az előző év hasonló négy hónapjához képest. A gyár az év egészét illetően bizakodó, mert a kereslet világszerte élénk kocsijai iránt. A Porsche az üzleti év első négy hónapjában 14 615 gépjárművet adott el, 1 százalékkal többet, mint a viszonyítási időszakban. Átlagot meghaladó mértékben, 7,5 százalékkal nőtt az új 911-es modell értékesítése: 7954 darabot adtak el. A Porsche 16 286 autót gyártott, 3,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az olaszok egyre kevesebb autót vesznek

Olaszországban 3,74 százalékkal több új autót regisztráltak novemberben az októberi 7,8 százalékos növekedés után. Az idei évet nézve 183 ezerre nőtt az Appennini-félszigeten forgalomba került gépkocsik száma. Szeptemberben a növekedés 10,9 százalékos volt.

/forrás: Olasz Közlekedésügyi Minisztérium/

A boulogne-i Renault-üzem az év elején szerény eredményekkel kezdett, főleg a dízeltípusok hiánya és egyes Renault-modellek elöregedése éreztette hatását, novemberben viszont 3,6 százalékos növekedést produkált a cég. Ez persze nem tudja kiegyensúlyozni az év első felének gyenge teljesítményét. A Renault idén enyhe visszaesést mutat, 703 470 darab kocsi a forgalma, ami tavalyhoz képest 0,7 százalékos csökkenés.

A francia gépkocsiipar termékei a haza autópiac 62,7 százalékos szeletét fedik le, az Európában eladott gépkocsik közül pedig minden negyedik francia üzemből kerül ki.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Vezess.hu

Autó
(az Üzleti Negyed rovata)

Korábban:

Autóipar - a trenddel szemben
(2001.november 26.)