Fiatal és középkorú ínyencek a fő halfogyasztók

Vágólapra másolva!
A felnőtt lakosság közel kétharmada állítja, hogy kedveli a halat, fogyasztásának gyakorisága azonban alig változik. Ahogyan a nyolcvanas évek utolsó évében egy magyar átlagosan két és fél hetenként evett halat, úgy az idén is - állapítja meg a GfK Piackutató Intézet tizenkét éve rendszeresen végzett felmérése.
Vágólapra másolva!

A felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésén alapuló kutatás megállapítaja, hogy a férfiak között többen szeretik a halat, mint a nők között, és folytatódik az az évek ótra tartó tendencia, hogy a magasabb iskolai végzettséggel együtt növekszik a halat kedvelők aránya. A kutatók szerint a trend érvényes a fogyasztás gyakoriságára is.

Minél magasabb nettó jövedelemmel rendelkeznek a megkérdezettek, annál nagyobb arányban kedvelik a halat, és annál gyakrabban is fogyasztják - állapítja meg évről évre a kutatóintézet, lakóhely szerint azonban némi változás figyelhető meg (lásd a táblázatot). A kis falvak lakóihoz képest a nagyobb vidéki városokban, s főleg Budapesten szívesebben is, gyakrabban is eszik a halat.

Hal fogyasztásának heti átlagos gyakorisága, településnagyság szerint(a válaszadók százalékában)

Településnagyság

1989

1997

2001

Országos átlag

0,4

0,5

0,4

2000 lakosnál kevesebb

0,3

0,5

0,3

2001-5000 lakos

0,4

0,4

0,3

5001-20 000 lakos

0,4

0,5

0,2

20 001-50 000 lakos

0,4

0,5

0,3

50 001-1 millió lakos

0,4

0,5

0,5

Budapest

0,4

0,7

0,7

Érdekes, hogy a korábbi évekkel ellentétben, újabban az egészséges táplálkozásra törekvők körében a hal híveinek aránya nem magasabb, mint azoknál, akik azt szokták enni, amihez éppen kedvük van.

A halfogyasztás gyakorisága szempontból kiemelkednek az átlagból az ínyencek, akik majdnem hetenként esznek halat. Ez a fogyasztói szokások szempontjából legigényesebb, újdonságokra legfogékonyabb "ínyenc" csoport érzékelhetően erősödik. Részaránya az összes fogyasztón belül, a két évvel korábbi 5-ről 9 százalékra emelkedett. Tagjai változatosan étkeznek, szeretnek vendéglőbe járni, rokonszenves számukra a nemzetközi konyha. Felülreprezentáltak közöttük a férfiak, a magasan képzett, nagy jövedelmű csoportok, valamint a fiatalok és a középkorúak.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

GfK Piackutató Intézet