Szerződések új utak építésére

Vágólapra másolva!
A hét elején több mint negyven újabb útépítési munka elvégzéséről ír alá szerződést a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az eddigi sztrádaépítési megbízásokat is elnyerő Magyar Autópálya-építő Konzorciummal - értesült a Népszava. A beruházásokra vonatkozó megállapodás már megszületett az NA Rt. és a konzorcium között, a szerződések megkötését azonban még jóvá kell hagynia az építkezéseket finanszírozó Magyar Fejlesztési Banknak is.
Vágólapra másolva!

A Népszava úgy értesült: az eddig szinte az összes nagyobb útépítési projektben részt vevő, a Betonút és a Vegyépszer által alkotott konzorciumot ez alkalommal az M7-es Budapest felé vezető oldalán a Zamárdi-Érd szakasz felújításával, a sztráda folytatásaként épülő kőröshegyi völgyhíd elkészítésével, az M70-es félautópálya Letenye és Tornyiszentmiklós közötti mintegy 20 kilométeres szakaszának a megépítésével, illetve a Polgárt elkerülő M35-ös út 15 kilométer hosszú és a Miskolcra vezető M30-as út, hozzávetőleg 20 kilométer hosszú szelvényének építésével bízza meg az NA Rt. Ezeken az utakon még idén elindulhatnak a kivitelezési munkálatok. A vállalatcsoport mindezek mellett megbízást kap további 38 települést elkerülő út kivitelezésére is. Ezek közül azonban csak néhány építése kezdődik majd meg idén. Az építkezések költségeiről egyelőre nem tudni pontos adatokat, szakértők szerint azonban a beruházások összértéke eléri a több tízmilliárd forintot.

Már a Betonút-Vegyépszer duó építi egyebek mellett az M7-es Zamárdi és Aliga közötti szakaszát, az M3-as Füzesabonyt Polgárral összekötő szelvényét, s részt vesz az oszlári Tisza-híd elkészítésében is.

Illés József

(Népszava)