Franciaországban drágulást hozott az euró

Vágólapra másolva!
A francia pénzügyminisztérium legfrisebb elemzése szerint az euró bevezetése 0,3-1,8 százalékos drágulást eredményezett néhány fogyasztási cikk és szolgáltatás árában. Tavaly december közepe és január 10-e között leginkább a videokölcsönzők emelték áraikat, - mintegy 5,5 százalékkal - de drágultak a kávéházak, autószervízek és éttermek szolgáltatásai is.
Vágólapra másolva!

Az eurókészpénz bevezetése a francia kereskedelem és a szolgáltatóipar számos szektorában kisebb-nagyobb áremelkedéssel járt - derült ki a francia pénzügyminisztérium legfrissebb közleményéből.

A francia versenyhivatal felmérésére támaszkodó minisztériumi jelentés szerint a december közepe és január 10-e közötti időszakban a fogyasztási cikkek és szolgáltatások ára 0,3-1,8 százalékkal drágult a közös európai pénznem megjelenésével.

Az árdrágítók élvonalában a videó- és DVD-kölcsönzők állnak 5,1-5,5 százalékos áremeléssel, őket követik a kávéházak 1,8 százalékkal, az autószervízek 1,6 százalékos, és az éttermek 1 százalékos áremeléssel. A pékáruk átlagosan 0,4 százalékkal drágultak, a fodrászüzletekben 0,5-0,7 százalékkal kell többet fizetnie a franciáknak. A ruhatisztítás és fotószolgáltatások árszintje 0,3-1 százalékkal emelkedett, a mozijegyek árában pedig 0,3 százalékos drágulást okozott a kerekítés.

A sajtó sem hagyta ki a az alkalmat: a 13 országos napilap közül január elsejétől hét kerül többe, mint a frank-korszakban. Kivételt képez a Le Figaro és a France-Soir, amelyeket olcsóbban vásárolhatják meg az olvasók.

A Le Figaro szerint gazdasági szakértők és politikusok egyetértenek abban, hogy hosszabb távon a közös pénz mérsékelni fogja az inflációt, mivel világossá teszi az eurózóna tizenkét tagállamában forgalomban lévő azonos termékek árkülönbségeit.

(MTI)

Ajánlat:

EURO
(Az Üzleti Negyed melléklete)