A Telefónica ügyfelei harmadát veszítette el

Vágólapra másolva!
A Telefónica - Spanyolország egykori telekommu- nikációs monopolvállalata - ügyfelei egyharmadát veszítette el a piac megnyitása óta. A három éve liberalizált spanyol távközlési piacon a konkurencia - a volt állami vállalattal összehasonlítva - a helyi beszélgetések díjait átlagosan 5,2 százalékkal, a belföldi távhívások tarifáját átlagban 4,5 százalékkal állapítja meg alacsonyabban.
Vágólapra másolva!

A CMT spanyol távközlési felügyelet adatai szerint mindenekelőtt a Retevision és az ONO vezetékes szolgáltatók súlya nőtt. Az ibériai ország egykori monopolvállalatának piaci részaránya 89,3 százalékra olvadt le.

Jóllehet a spanyol telefonpiac már három évvel ezelőtt megnyílt más szolgáltatók előtt, a legtöbb alternatív szolgáltató, mint például a Retevision csak 2001-ben tudott megkapaszkodni a spanyol piacon. Az új szolgáltatók azonban gyorsan behozták hátrányukat. Tavaly januártól júniusig a Telefónica a hazai piacnak még csak a 3 százalékát vesztette el, igaz, ettől máris 10,7 százalékkal csökkent a profitja.

A Retevision minden piaci szegmensben több mint egy százalékot szerzett és a piac 3,88 százaléka lett az övé. Az ONO tavaly az első félév végéig piaci részesedését 0,38 százalékról 1,62 százalékra növelte. Az 1998 óta működő vállalat kiütötte helyezéséből a France Télécomhoz tartozó Uni2 távközlési vállalatot mint nagyságra harmadik spanyol telefonszolgáltató. A Uni2 piaci részesedése 1,24 százalékra csökkent.

A spanyol ügyfelek elpártolásának oka a Telefónica áraiban keresendő - írta az APA hírügynökség hétfőn. A konkurencia a helyi beszélgetések tarifáját 5,2 százalékkal, a belföldi távhívások tarifáját 4,5 százalékkal alacsonyabbra szabja, mint a volt állami monopolvállalat.

A spanyol távközlési felügyelet eközben úgy döntött, hogy a Telefónicának kell vállalnia a telefonhálózat 2000-ik évi, 268 millió eurós karbantartási költségének egészét. A Telefónica ez ellen tiltakozik.

(MTI)

Ajánlat:

Telefónica