Rekordveszteséget jelentett az AOL Time Warner

Vágólapra másolva!
Az amerikai AOL Time Warner, a világ legnagyobb médiabirodalma az idei év első negyedévében 54,2 milliárd dolláros nettó veszteséget szenvedett el, amelyet elsősorban az AOL gyenge hirdetési bevételeivel magyaráznak. Szakértők szerint az AOL és a Time Warner 2001. januári egyesülésekor prognosztizált növekedésre az év végéig biztosan, de akár 2003 közepéig is várni kell.
Vágólapra másolva!

Richard Parsons, a médiavállalat vezérigazgatója elmondta, hogy várakozásai szerint az egyik legfontosabbnak tartott mutató, a kamat- és adófizetés, értékcsökkenés, és amortizáció előtti profit (EBIDTA) idén 5 és 9 százalék közötti mértékben növekszik. A tavalyi negyedik negyedévi eredmények januári közlésekor még 8-12 százalékos EBIDTA-növekedést célzott meg a vállalat az idei év egészére. Parsons megismételte az AOL Time Warner idei árbevételre vonatkozó, 5-8 százalékos növekedési prognózisát - írja a CNNmoney.

A CNNmoney anyavállalatának első negyedévi bevételei egyébként 4 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi értékhez képest, és 9,8 milliárd dollárt tettek ki, ami gyakorlatilag megegyezik az előzetes várakozásokkal.

Parsons az első negyedévi veszteséget teljes egészében az AOL internetes hirdetéseiből származó bevételek visszaesésének tulajdonítja, amelyek így még a januári prognózisnál is alacsonyabbnak bizonyultak.

A két médiavállalat egyesülésekor úgy gondolták, hogy az AOL internet-értékesítése lesz a cég legfőbb bevételi forrása, ám az online hirdetések radikális visszaesésével, a felhasználók számának a vártnál lassabb növekedésével, illetve a már meglévő ügyfelek számára nyújtható gyorsabb hozzáférések körüli problémákkal a kezdeti optimizmus alábbhagyott, és szakértők szerint ez a részleg igazából terhet jelent az egyesült vállalat számára.

Az AOL hirdetési és elektronikus kereskedelmi (e-commerce) bevételei az év első negyedében 31 százalékkal estek vissza, ugyanakkor ebben az időszakban 1,4 millió új előfizetővel 34,6 millióra gyarapodott a cég ügyfeleinek száma. Ez utóbbi adat bizakodásra ad okot a vállalat részvényesei számára.

Ezzel párhuzamosan az AOL Time Warner egyéb üzletágai - kábeltelevíziók, filmgyártó részlegek, magazinok - relatív erős negyedévet tudhatnak maguk mögött. A kábeltelevíziós részleg árbevétele 17 százalékkal, nyeresége pedig 10 százalékkal nőtt az első három hónapban, a filmgyártással foglalkozó üzletág pedig 60 százalékos nyereség-növekedést könyvelhetett el.

A médiavállalat televíziós hálózatai - például a CNN - 4 százalékos profit-csökkenést könyvelhettek el, de árbevételük 5 százalékkal emelkedett. A társaság kiadó-részlege - amely többek közt a Time, a People, és a Money magazinokat adja ki - 14 százalékkal nagyobb nyereséget, és 3 százalékos árbevétel-növekedést ért el az egy évvel korábbi értékekhez képest.

Az AOL Time Warner részvényei a tavaly januári egyesülés óta közel 60 százalékot veszítettek akkori 47,23 dolláros értékükből. A papírok árfolyama 20 dollárra emelkedett a zárás utáni kereskedésben, miután a szerdai kereskedési napon 19,30 dollárra emelkedett a New York-i értéktőzsdén.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

AOL Time Warner