A Daily Mail és a londoni Evening Standard kiadójának adó és rendkívüli tételek előtti profitja 9 százalékkal 65,2 millió fontra csökkent üzleti évének márciussal zárult első felében. Az arculatérték-leírások 26,6 millió fonttal terhelték a mérleget az egy évvel korábbi 21,3 millió font helyett, a befektetések értékvesztése 1,1 millió font volt 1,5 millió helyett, vagyonértékesítésből 2,9 millió font folyt be az egy évvel korábbi 100 ezer font helyett. A csoport árbevétele 1 százalékkal csökkent, 950 millió fontra.
Noha a forgalomban lévő részvényekre jutó profit 2,5 pennyre csökkent 5 pennyről, az időközi osztalékot 2,95 pennyre emelik 2,75 pennyről. A hazai országos és külföldi lapokat kiadó Associated Newspapers üzletágban a hirdetési bevétel 15 százalékkal esett vissza, ellenben a brit helyi lapokat kiadó Norhtcliffe Newspapers üzletágban a hirdetési bevétel 1,6 százalékkal nőtt. Ez az eltérés - vagyis, hogy az országos sajtóban csökkent, a helyi sajtóban valamicskét nőtt a hirdetési bevétel - ugyancsak hasonló a nemzetközi irányzathoz.
A nemzetközi tőkepiacok több mint egy éve tartó lejtmenetét elsősorban a Euromoney kiadói üzletág szenvedte meg. A szerdai jelentésből az is kiderült, hogy a csoport országos lapjainak példányszáma nőtt - a Daily Mailé átlagosan 1,7 százalékkal napi 2,4 millióra, a Mail on Sundayé 0,7 százalékkal vasárnaponként ugyancsak 2,4 millióra, annak ellenére, hogy az árukat emelték. Az sem ártott, hogy a fő versenytárs Sun című újság és a Mirror viszont csökkentette az árát.
(MTI)
Korábban:
Csődöt jelentett a német Kirch médiacsoport
(2002. április 8.)
Erősödik a verseny a médiapiacon
(2002. január 14.)