Bizonytalan az angol hirdetési piac

Vágólapra másolva!
A Daily Mail and General Turst plc brit újságkiadó és médiacsoport nem lát okot a hirdetési bevételek jelentős javulására az év hátralévő részében, ugyanis az angol hirdetési piac továbbra is bizonytalan. Az ingadozást jól jelzi, hogy az erős márciust katasztrofálisra sikeredett áprilisi bevételek követték, míg legutóbb májusban gyengén emelkedett a hirdetési piac.
Vágólapra másolva!

A Daily Mail és a londoni Evening Standard kiadójának adó és rendkívüli tételek előtti profitja 9 százalékkal 65,2 millió fontra csökkent üzleti évének márciussal zárult első felében. Az arculatérték-leírások 26,6 millió fonttal terhelték a mérleget az egy évvel korábbi 21,3 millió font helyett, a befektetések értékvesztése 1,1 millió font volt 1,5 millió helyett, vagyonértékesítésből 2,9 millió font folyt be az egy évvel korábbi 100 ezer font helyett. A csoport árbevétele 1 százalékkal csökkent, 950 millió fontra.

Noha a forgalomban lévő részvényekre jutó profit 2,5 pennyre csökkent 5 pennyről, az időközi osztalékot 2,95 pennyre emelik 2,75 pennyről. A hazai országos és külföldi lapokat kiadó Associated Newspapers üzletágban a hirdetési bevétel 15 százalékkal esett vissza, ellenben a brit helyi lapokat kiadó Norhtcliffe Newspapers üzletágban a hirdetési bevétel 1,6 százalékkal nőtt. Ez az eltérés - vagyis, hogy az országos sajtóban csökkent, a helyi sajtóban valamicskét nőtt a hirdetési bevétel - ugyancsak hasonló a nemzetközi irányzathoz.

A nemzetközi tőkepiacok több mint egy éve tartó lejtmenetét elsősorban a Euromoney kiadói üzletág szenvedte meg. A szerdai jelentésből az is kiderült, hogy a csoport országos lapjainak példányszáma nőtt - a Daily Mailé átlagosan 1,7 százalékkal napi 2,4 millióra, a Mail on Sundayé 0,7 százalékkal vasárnaponként ugyancsak 2,4 millióra, annak ellenére, hogy az árukat emelték. Az sem ártott, hogy a fő versenytárs Sun című újság és a Mirror viszont csökkentette az árát.

(MTI)

Korábban: