A negyedik legnagyobb európai légitársaság 66 kontinentális célállomás jegyárait csökkenti a jövő hét hétfőjétől. A holland légitársasághoz hasonlóan a British Airways is árcsökkentést hajtott végre - esetenként 80 százalékkal is - hogy versenyben maradjon az olcsó jegyekkel, és különösebb fedélzeti szolgáltatások nélkül dolgozó diszkont-légitársaságokkal szemben.
A KLM legveszélyesebb vetélytársa egyébként az EasyJet, amely a második legnagyobb járatszámmal üzemelő cég az amszterdami Schipol repülőtéren a KLM után.
A KLM egy rugalmasabb menetrenddel, és változatosabb jegyárakkal próbál versenyre kelni a fapadosokkal, például úgy, hogy egy célállomásra három különböző árfekvésű jegyet kínál, attól függően, hogy az utas mikor foglalja le helyét a járatra, illetve, hogy mennyi időt kíván eltölteni az adott városban. A legolcsóbb lehetőség abban az esetben kínálkozik, ha már 14 nappal az indulás előtt lekötik a jegyet, és minimum 3 napot tartózkodnak külföldön.
A KLM utaslétszáma májusban és júniusban egyaránt 7 százalékkal esett vissza, és a társaság nem vár növekedést az év utolsó negyedévéig.
(Üzleti Negyed)
Egyre többen repülnek fapadossal
(2002. július 5.)