A China Bicycle hatalmas adósságokat halmozott fel az elmúlt években, és a cég átszervezésre irányuló tárgyalások is megakadtak. A befektetők ugyanis óvatosak, mivel az egykoron egyeduralkodó közlekedési eszközt fokozatosan felváltja a tömegközlekedés, és az egyre terebélyesedő kínai középréteg már inkább autót vásárol.
A közelmúltban Kína legelismertebb vállalatának számító China Bicycle egyébként az elmúlt öt évben képtelen volt nyereséget produkálni, tavaly például 2 milliárd yuan - 241 millió dollár - veszteséget szenvedett el, ami a második legnagyobb éves veszteség a kínai tőzsdei cégek körében.
Versenytársaival ellentétben a China Bicycle nem vezetett be új termékeket a piacra, és továbbra is a visszaeső bicikli-gyártás a fő profilja. A riválisok közül a Phoenix szórakoztató-elektronikai termékek gyártásába, és a turizmusba is belekóstolt, míg a Shanghai Forever Bicycle bowling-berendezések gyártásába kezdett.
A China Bicycle-t most a tőzsdei kivezetés fenyegeti, mivel a kínai törvények szerint, ha egy cég három egymást követő évben veszteséget szenved el, úgy törlik a tőzsdei jegyzékéből. Mivel az 1999-es veszteség könyvelési sajátosságokra vezethető vissza, a cég eddig elkerülte a kivezetést.
(Üzleti Negyed)