Négyszázmillióval szponzorálják a Szigetet

Vágólapra másolva!
A Sziget Fesztivál 1 milliárdos büdzséjének 40 százalékát adták össze az idén szponzorok. A kutatások alapján úgy tűnik, a fesztivál tálcán kínálja az egyik legértékesebb fogyasztói közönséget - írta a Világgazdaság. A fesztivál 360 ezres közönségének 80 százaléka volt olyan 18-30 éves fiatal, aki az átlagosnál nagyobb arányban birtokol értékes fogyasztási cikket.
Vágólapra másolva!

Nem véletlenül állják az idei kölltségvetés negyven százalékát szponzorok. A Sziget ugrásszerű növekedésnek indult az utóbbi néhány évben. A 400 millió forintos idei szponzoráció összeg 1999-ben még a fesztivál teljes költségvetését fedezte volna. Az elmúlt tíz évben évente körülbelül 5 százalékkal emelkedett a fesztivál büdzséje, és ebben természetesen nagy szerepe volt a szponzoroknak is. A szervező Sziget Kft. a tavalyi 900 millió forintos, és az idei 1-1,5 milliárdos költségvetéstől kezdve lassuló növekedésre számít. A szponzori bevételek a hazai piachoz viszonyítva a maximum körül járnak.

A szponzorok számára a Sziget igen értékes hirdetési felület. A fesztivál tavaly 360 ezer látogatót vonzott - igaz, a hetijegyet váltók hétszer szerepelnek a kimutatásban. A látogatók nyolcvan százaléka 18-30 év közötti , akik a korosztály országos átlagához képest lényegesen magasabb arányban birtokolnak különböző fogyasztási cikkeket. Közel háromnegyedüknek van mobiltelefonja, CD lejátszója. A látogatók több mint fele rendelkezik saját számítógéppel.

A támogatók között természetesen jelen van minden olyan márka, amelynek megéri erre a célközönségre koncentrálni. A szigetnek évről évre van saját sör, üdítő, cigaretta vagy mobiltelefon márkája. A szervezők azonban az idei évtől - igazodva az európai trendhez - megszüntette a névadó-támogatói minőséget. A szponzorok jelen lesznek ugyan, de a rendezvények nevét már nem kötik össze ismert brandekkel.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: