A második negyedévi nettó nyereség 1,08 milliárd svéd korona volt. Az összeg húsz százalékkal kevesebb, mint a tavaly ilyenkor elkönyvelt nyereség, amit a vállalat vezetői a Scania-részesedés kisebb hozamával és a nyugdíjalap befektetések értékcsökkenésével indokolnak.
A részesedésekből a cég egyébként 325 millió koronát szerzett a tavalyi 1,45 milliárd helyett. Azonban tavalyi eredménybe beszámít az is, hogy a Volvo 2001-ben 574 millió koronáért eladta a Mitsubishi Motorsban korábban szerzett részesedését.
Az első negyedévhez képest a bevétel 8 százalékkal nőtt, elsősorban annak köszönhetően,. hogy a Volvo az adott időszakban több teherautót tudott eladni, mint év elején. Sokat segített az is, hogy a cég egyesült a Renault és az amerikai Mack teherautó-részlegével.
Az amerikai teherautó-eladások 9 százalékkal nőttek az előző évihez képest. A megrendelések azért gyorsultak fel, mert ősztől az Egyesült Államokban új, szigorúbb szennyezőanyag-kibocsátási szabályok lépnek életbe. Nyugat-Európában már nem alakultak ilyen kedvezően a piaci viszonyok. A Volvonál továbbra is úgy vélik, hogy a nyugat-európai nehézteherautó-piac 2001-hez viszonyítva 10 százalékkal szűkül az idén.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: