Míg tavaly a leggyakoribb reklám-spot a Zanussi mosógépet reklámozta, addig az idei év utolsó három hónapjában a Grippostad C láz, fájdalom és nátha elleni szer vezette a toplistát. A leggyakrabban népszerűsített "márkák" között a Matáv állt az első helyen - írta a Magyar Hírlap. A cégek közül legtöbbször a kozmetikai termékeket forgalmazó Procter & Gamble hirdetett, a legtöbb pénzt az élelmiszer, a szabadidő, valamint a tömegtájékoztatás szektora áldozta tévés reklámokra.
Az AGB Hungary adatai szerint az idei esztendő listaáras költése meghaladja a 200 milliárd forintot. Ez az összeg tavaly 163 milliárd volt. A reklámbevételektől függő tévéadók Magyarországon a televíziós reklámbevétel 92 százalékát szerezték meg. Az idei évi 40-42 milliárdos bevételből az RTL Klubnak 22 milliárd forint, míg a TV2-nek 17 milliárd jutott. A reklámárak a két kereskedelmi csatorna között a reklámpiaci részesedésért folyó kiélezett verseny miatt visszaestek. A mintegy 40-42 milliárd forintos tévés reklámbevétel 90-95 százaléka folyik be a két kereskedelmi csatornához, az MTV bevételeit kizárólag a "két nagy" kárára növelheti.
Az utóbbi időben a két kereskedelmi tévé reklámidő-értékesítési technikája, az úgynevezett "share deal" (az RTL Klubnál 55, a TV2-nél 40 százalékos költésrészesedés után adott jelentős kedvezmény) bizonyul a leghatékonyabb eszköznek arra, hogy a többi piaci szereplőt kizárják a versenyből. A köztévé és a kis csatornák a reklámbevételek öt százalékán osztozhatnak.