Idén sem újítják fel a Fradi-pályát

Vágólapra másolva!
A korábban nagy lendülettel induló stadion-rekonstrukciós program kifulladni látszik. A székesfehérvári pálya felújítását ugyan befejezik, de a debreceni stadion, illetve a Fradi-pálya átépítése egyelőre lekerült a napirendről, és a felújítás várhatóan idén sem kezdődik el - írja keddi számában a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI
Forrás: MTI

A lap úgy tudja, hogy a kormány következő ülésén nem tárgyalja az Üllői úti létesítmény felújítását, és egyelőre a debreceni stadion átépítése sem kezdődik el. Még idén befejezik ugyanakkor a székesfehérvári stadion 1,5 milliárd forintba kerülő felújítását, a győri pálya munkálatai pedig jövőre kezdődnek.

A Videoton pályája egyébként az egyetlen olyan "A" kategóriásként megjelölt stadion, (az FTC, a Győr és a Debrecen stadionja mellett) amelynek építését időben befejezhetik. A felújításra pályázott az ARÉV Rt., a KÉSZ Kft., és a Középületépítő Rt. is, de a nyertes végül a Fetév-Szer KFt. lett.

A Fradi-pálya felújítására két javaslat létezik. Az egyik elképzelés szerint a stadiont 27 ezer férőhelyesre bővítenék, és befednék a lelátókat. A másik tervben elforgatnák a jelenlegi pályát, és egy teljesen új, 30 ezer férőhelyes stadiont építenének, amelyhez szálloda, éttermek és irodahelységek is kapcsolódnának. Szakértők szerint az 1,4 milliárd forintos állami támogatással elkészülő beruházás még a kiszolgálóhelységek jó kihasználtsága mellett is csak lassan térülne meg.

A stadionprogram keretében eddig főként alsóbb osztályú klubok (például a Hévíz, vagy a Pápa) pályáit újították fel, de folyamatban van két első ligás klub a ZTE és a Dunaújváros stadionjának korszerűsítése. A legnagyobb összeget - a program 500 millió forintján felül további 2 milliárd forintot - az újpesti stadion felújítására költötték - írja a Világgazdaság.