Ötödével nőtt a magyar reklámpiac

Vágólapra másolva!
Az adatok szerint Magyarországon nincsen nyoma a nemzetközi reklámpiacot sújtó pangásnak. A hagyományos médiára számolt magyar reklámtorta értéke az év első öt hónapjában csaknem 150 milliárd forint volt, ami 20 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest - írja a Napi Gazdaság. Legnagyobb mértékben a televíziók reklámbevétele növekedett.
Vágólapra másolva!

A hagyományos médiára számolt magyar reklámtorta értéke az év első öt hónapjában csaknem 150 milliárd forint volt. Ez 20 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában elért 124 milliárd forintot, derül ki a Mediagnózis adataiból. Az öthavi adat az inflációval korrigálva csaknem 15 százalékos reálnövekedést jelent.

Az év első öt hónapjában elért 25 milliárd forintos növekedés ugyanakkor megegyezik a televíziós reklámköltés listaáron számolt gyarapodásával.

A havi bontás szerint az idei első két hónap gyengébb forgalombővülést hozott, majd márciusban gyorsult az ütem. Áprilisban az éves alapon számolt bővülés már 31 százalékos volt.

A médiatípus szerinti bontásból kiderül, hogy a kábeltelevíziók kivételével minden hagyományos médium iránt az inflációval nagyobb arányban, a rádiók iránt pedig ahhoz közeli mértékben nőtt a kereslet. A televíziók 35 százalékos reklámbevétel-növekedést értek el, így az első öt hónapban 97 milliárd forintot könyvelhettek el. A nyomtatott sajtó 9, a közterületi szegmens 8 százalékos növekedést ért el - írja keddi számában a Napi Gazdaság.