Az amerikai fiatalok tévézés helyett interneteznek

A 13 és 24 év közötti amerikai fiatalok több időt töltenek internetezéssel mint tévénézéssel, egy friss elemzés szerint. A kutatás igazolja azokat a feltevéseket, hogy a közelmúltban gyökeres változáson ment át a fiatalok viszonya a médiához - írja az AdAge.com

A 2500 fő megkérdezésével készült elemzésből kiderül: a mintegy 47 millió amerikai 13 és 24 év közötti internet-felhasználó mintegy 149 milliárd dollárt költ, és ennek 15 százalékát az interneten keresztül teszi. Egy átlagos héten a korosztályhoz tartozó fiatalok 16,7 órát töltenek a világhálón, - ebbe nem számít bele az e-mailek küldésére fordított idő - 13,6 órát néznek televíziót, 12 órát hallgatnak rádióadásokat, 7,7 órát töltenek telefonbeszélgetéssel, és csak 6 órát olvasnak könyveket.

A felmérés szerint a fiatalok többsége az internetezéssel párhuzamosan egyéb médiával kapcsolatos tevékenységet is végez: 68 százalékuk CD-t vagy MP3-at hallgat, 50 százalékuk tévét néz, és 45 százalékuk hallgat rádiót. A megkérdezettek csupán 5 százaléka válaszolta azt, hogy internetezés közben semmi egyéb tevékenységgel nem foglalkozik - írja az AdAge.com.