Az előfizetőket csábítják a mobilcégek

Vágólapra másolva!
A három magyar mobilszolgáltató egyre gyorsabban reagál a többiek árcsökkentő lépéseire. Az utóbbi hónapokban leginkább a kártyás előfizetők (pre-paid) kegyeit keresték, ám úgy tűnik, megindult a verseny a post-paid előfizetőkért is, hiszen az új hírközlési törvény valószínűleg a mobilcégeknek is előírja majd a számhordozhatóság megteremtését. Ezzel jelentősen megnő majd a post-paid előfizetők értéke, hiszen ők azok, akik hosszabb távra kötelezik el magukat a szolgáltatóknál. A Pannon GSM után a Westel is változtatott előfizetéses tarifacsomagjain, ám ez nem jelenti azt, hogy biztosan olcsóbban telefonálhatnak ezentúl az ügyfelek.
Vágólapra másolva!

Az idén megszülető új elektronikus hírközlési törvény nagy valószínűséggel előírja majd a mobilszolgáltatóknak is a számhordozhatóság megteremtését, ami jelentősen átrendezheti a piacot. Valószínű, hogy a szolgáltatók kevésbé támogatják majd a pre-paid (kártyás) előfizetők készülékeit, hiszen a cégeknek nem lesz érdekük, hogy a támogatást olyan előfizetőknek adják, akik akár azonnal szolgáltatót válthatnak. Ezzel párhuzamosan tovább nő a post-paid előfizetők értéke: a szolgáltatóknak ugyanis egyre fontosabbak lesznek azok az ügyfelek, akik szerződéssel hosszabb távra kötelezik el magukat.

Egyre élénkebb a mobilpiaci árverseny/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030818egyre.html

A mobilszolgáltatók az elmúlt hónapokban leginkább a kártyás ügyfelekért versengtek egymással, a Vodafone-kezdte árversenyt hamarosan követette a másik két szolgáltató is. A verseny következménye lett az árcsökkenés mellett az, hogy az eddigi másodperc alapú számlázás kezd háttérbe szorulni, és egyre gyakoribb lesz a percalapú, illetve 30 másodperces egységekben történő számlázás.

Átalakuló számlás csomagok

Tarifát csökkent a Pannon/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030904tarifat.html

A Pannon GSM szeptember 5-től teljesen átalakította számlás tarifacsomag-rendszerét. Az új tarifacsomagok közös jellemzői: ötven százalékban lebeszélhető havidíj, 30 másodperces számlázás és négyféle percdíj. A Pannon tehát az eddigi másodpercalapú számlázásról itt is áttért a félperces egységekre. Akik nem kívánnak átállni, megtarthatják korábbi díjcsomagjukat, náluk továbbra is érvényben marad a másodperc alapú számlázás.

Október 1-től a Westel előfizetői választhatnak is a számlázási módok közül. Az egyik lehetőség, hogy az előfizetők maradnak jelenlegi csomagjuknál, ha azt előnyösebbnek tartják, és továbbra is az első 30 másodpercért, majd utána másodpercalapon fizetnek beszélgetéseik után, változatlan áron; vagy áttérhetnek a percalapú számlázásra, ahol a belföldi előfizetőket és a hangpostát 25 százalékkal alacsonyabb percdíjakkal hívhatják. Az előfizetők a díjcsomagon havonta egyszer változtathatnak.

leftGyors üzleti internet ADSL-en csak most havi nettó 8 920 Ft-tól/uzleti_internet/adsl_pro.htmlADSL Profi

A számítások szerint a 25 százalékos árkedvezményt azok az ügyfelek tudják elérni, akik a jelenlegi előfizetéses csomagjuknak megfelelő percalapú díjszabást választják, és az áttérés után nem változtatnak hívási és beszélgetési szokásaikon, mondta Sugár András, a társaság vezérigazgatója sajtótájékoztatón.

A Westel 3,6 millió ügyfelének 72 százaléka kártyát használ, míg 28 százalékuk havi előfizetési díjat is fizet. A vezérigazgató ezzel kapcsolatban elmondta, nekik is az a céljuk, hogy a kártyás ügyfelek minél nagyobb arányban válasszák az előfizetést.

A percalapú számlázás a következő díjcsomagok esetén kérhető: Társalgó, Szervusz, ZöldZóna, Egyenlítő, Westel 100, Westel 200, Westel 300, Westel 400, Westel 300 csoport plusz kedvezménnyel, Aranytárskártya társalgó, Aranytárskártya Szervusz, Aranytárskártya ZöldZóna, Aranytárskártya Egyenlítő, Aranytárskártya Westel 100, Aranytárskártya Westel 200, Aranytárskártya Westel 300, Aranytárskártya Westel 400.

Nem biztos, hogy olcsóbb lesz a telefonálás

A Pannon és a Westel tehát az eddigi másodperc alapú számlázás helyett 30 másodperces, illetve percalapú egységekben számláz majd (azoknál az ügyfeleknél, akik ezt választják), így kérdéses, hogy az olcsóbb percdíj valóban olcsóbb számlát eredményez-e a hónap végén. Meglehetősen nehéz az előfizetőnek előre kalkulálni, hogy az egyes beszélgetések hány másodpercesre nyúlnak, hiszen például egy 62 másodperces beszélgetésnél nem biztos, hogy megéri az ugyan olcsóbb, de a lényegesen hosszabb periódust mérő számlázás.

A Vodafone jelenleg másodperces, illetve legtöbb esetben 10 másodperces egységekben számláz előfizetőinek. A cég egyelőre nem válaszolt az [origo]-nak arra a kérdésre, hogy a Vodafone a közeljövőben tervez-e az előfizetéses csomagjaiban változtatást.