A jelenlegi szabályozás szerint a biztosítási évfordulót, azaz december 31-ét legalább 30 nappal megelőzően, írásban kell felmondani a meglévő szerződést, amennyiben a biztosított elégedetlen jelenlegi biztosítójával és talált megfelelőbb ajánlatot.
A felmondás tényét az ügyfélnek bizonyítania kell, és a felmondást átvetetni a biztosítóval. Ezt követően kell megkeresni az újonnan kiválasztott és kedvezőbb ajánlatot kínáló biztosítót, majd megkötni az új szerződést. Erre legkésőbb december 31-ig van lehetőség. A bonus/malus besorolást ugyanakkor a régi biztosító csak januárban állítja ki, ezért még legalább egyszer személyesen is fel kell keresni a régi biztosítót.
A meglehetősen sok utánajárást igénylő biztosítóváltást könnyíti meg az [origo] és a Netrisk szolgáltatása, ahol nem kell mást tenni, mint aláírni és faxon vagy postán elküldeni az alkuszi megbízást a Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. címére, és ezután már mindent a Netrisk intéz. Megköti az új biztosítást, felmondja jelenlegi szerződését, és gondoskodik a bonusfokozat átvezetéséről. Mindezt díjmentesen, mivel a biztosítási törvény értelmében az alkusz szolgáltatásait az a biztosító fizeti meg, amelynél új szerződését köti.
Az autósok számára optimális esetben két-három hét állna rendelkezésre, hogy mérlegeljék az összes biztosító jövő évi díjakra vonatkozó ajánlatát, és esetleg felmondják meglévő szerződésüket. A hazai biztosítók egy része - részben adminisztrációs nehézségekre hivatkozva - azonban túl későn küldi meg saját ajánlatait az ügyfeleknek, így az autósok sokszor még saját társaságuk jövő évi díjszabásaival sincsenek tisztában. Akad olyan társaság, amely csak november 26-án kezdi postázni ügyfeleinek az értesítőket, így a váltást megelőző tájékozódásra alig marad idő.
Ennek ellenére az idén várhatóan jóval több autós él a biztosítóváltás lehetőségével, mint a korábbi években. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a korábbi években a kötelezőt fizető ügyfelek 3-4 százaléka váltott biztosítót. Az [origo] biztosítási szakértője szerint Magyarországon még mindig elsősorban a tarifák alapján szelektálnak az autósok a kötelező biztosítás kiválasztásakor, a plusz-szolgáltatások minőségének mérlegelése csak ezután következik.