Negyedmilliárdos kampány Budapestért

Vágólapra másolva!
Jövőre ismét közös külföldi médiakampányt indít Budapest népszerűsítéséért a Magyar Turizmus Rt. és a Budapesti Turisztikai Hivatal. Terveik szerint a 2004 áprilisában induló projektre negyedmilliárd forintot fordítanak - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Az idei sikeres kampányt követően jövőre ismét tervezi a Magyar Turizmus (MT) Rt. és a Budapesti Turisztikai Hivatal (BTH) Kht., hogy közös akciót indít a magyar főváros népszerűsítéséért. A tervek szerint erre az EU-csatlakozást megelőzően, áprilisban kerülne sor, s várhatóan 250 millió forintot fordítanak rá - közölte Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója. Az MT Rt. marketing-költségvetéséből finanszírozza a kampányt, a BTH-nál azonban még kérdéses ennek fedezete.

Az idei, május közepe és június közepe közötti médiakampányt eredményesnek minősítette mindkét marketingszervezet. Ennek során hat államban - Dánia, Finn-, Francia-, Német-, Olasz-, Svédország - jelentek meg napilapokban és magazinokban a magyar fővárost népszerűsítő hirdetések. Mindkét társaság 100-100 millió forintot fordított e célra. Ennek eredményeképpen már a nyári hónapokban látványosan javult a fővárosi vendégéjszakák száma.

Mint Fekete László, a BTH Kht. igazgatója mondta, a kampány célja az volt, hogy a turizmusban az év elején tapasztalt visszaesést megállítsa, illetve megfordítsa. Ez a cél teljesült, hiszen a kampányt követően a júliusi, augusztusi fővárosi vendégforgalom látványosan javult. Ez azt jelenti, hogy júliusban a német forgalom 26, az olasz 27, a francia pedig 14 százalékkal emelkedett az egy évvel korábban regisztrálthoz viszonyítva. Összességében júliusban 12, augusztusban 5, szeptemberben pedig 10 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma. A kampány eredményességét mutatja, hogy míg az első hat hónapi forgalom 4,5 százalékkal csökkent a fővárosban, addig az első kilenc hónapban már megfordult a trend, és egyszázalékos növekedés volt.

Netrisk: már hétezren jeleztekhttp://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-12-17&d=2003-12-17&r=&c=50&fr=orEsély a daganatok gyógyításárahttp://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-12-17&d=2003-12-17&r=&c=18&fr=orMennyit visz el az adószedő?http://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-12-17&d=2003-12-17&r=&c=70&fr=orSzázmilliós rapsickár éventehttp://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-12-17&d=2003-12-17&r=&c=22&fr=or

A célországok meghatározásánál alapvető volt, hogy az iraki háború, illetve a terrorfenyegetettség ne érintse, illetve, hogy autóval el lehessen érni Magyarországot. Így először Nagy-Britannia is felkerült a listára, de éppen az iraki háborúban való részvétele, illetve a repülős utazás miatt az a döntés született, hogy nem célszerű a kampányt a szigetországra is kiterjeszteni. A kampányt erősítette, hogy ugyanebben az időben vetítették az MT Rt. tv-spotját - összesen 575 alkalommal - a világ olyan vezető csatornáin, mint a CNN, a BBC, a Discovery Channel, a National Geographic, a Travel Channel. A BTH Kht. pedig külföldi újságírók fogadásával tudta növelni a hatékonyságot.

(vg.hu)